
A Navi Mumbai Nemzetközi Repülőtér (NMI) első fázisa már évi 20 millió utas fogadására alkalmas, ami azonnal tehermentesíti a város meglévő, Chhatrapati Shivaji Maharaj Nemzetközi Repülőterét (BOM), amely jelenleg több mint 54 millió utast szolgál ki évente.
A grandiózus fejlesztés során hegyeket kellett elhordani, folyókat elterelni és öblöket áthidalni. A tervek szerint 2032-re
a repülőtér négy terminállal fog rendelkezni és évi 90 millió utas fogadására lesz képes,
ezzel Mumbai olyan globális többrepülőteres központok sorába lép, mint London, New York vagy Dubaj.
A légitársaságok már bejelentették, hogy megkezdik működésüket az új repülőtéren. Az Air India Express 20 napi járatot indít, köztük nemzetközi célállomásokra is. Az IndiGo, az ország legnagyobb légitársasága, több tucat napi járatot helyez át az új repülőtérre, és novembertől nemzetközi útvonalakat is indít. Az Akasa Air több mint 100 heti járattal kezdi meg működését.
A teherszállítás is kulcsfontosságú lesz: a repülőtér évi 800 ezer tonna kapacitással indul, ami létfontosságú Mumbai gyógyszeripari és e-kereskedelmi központként betöltött szerepéhez. Emellett egy általános repülési terminál akár 75 üzleti repülőgépet is befogadhat, ami India legnagyobb ilyen létesítménye.
Az Adani Group, az NMI fő finanszírozója szerint a repülőteret olyan ázsiai csomópontok mintájára tervezték, mint a szingapúri Changi, a szöuli Incheon és a tokiói Narita. A Zaha Hadid Architects által tervezett lótusz alakú terminál az indiai kultúrából merít ihletet, arany szirmokkal koronázott tetővel és modern belső terekkel. A fenntarthatóság a tervezés központi eleme, a természetes hűtéstől a megújuló energián át a víz újrahasznosításáig. A repülőtér modern várótermeket, éttermeket és technológiával támogatott szolgáltatásokat ígér az utazási élmény javítására.
A megközelíthetőség azonban továbbra is kihívást jelent. Bár a Mumbai Trans Harbour Link, India legnagyobb tengeri hídja elméletileg 20 percre csökkentette az utazási időt Dél-Mumbaiból, a csúcsidei forgalom akár két órára is nyújthatja ezt az utat. A metróvonalak bővítése és az expressz buszjáratok még fejlesztés alatt állnak. Egy indiai légiközlekedési elemző szerint időbe telik, amíg egy repülőtér beérik, és a kiegészítő infrastruktúra – szállodák, szálláshelyek és a várossal való összeköttetés – megfelelően kiépül. A repülőtér sikere nagyban függ attól, hogy Mumbai meg tudja-e oldani a földi közlekedési problémákat, amelyek továbbra is frusztrálják az utazókat.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Brüsszel bejelentette: nincs mese, le kell válnia Magyarországnak az orosz energiahordozókról
Az Európai Bizottság több szintű politikai, illetve technikai megbeszélést szervez annak érdekében, hogy segítse a folyamatot.
Megerősítette a BYD: év végéig elindul a termelés a szegedi gyárban
Tartja magát az ütemtervhez a gyártó.
Magyarok tömegei akarnak 10 százalék önerővel lakáshitelt felvenni
De mit mutatnak erről az MNB múltbeli adatai?
Nagy segítséget kapnak a magyar vállalkozások, tőke formájában érkezik
Bánfi Zoltán, az MKIK Tőkealap-kezelő Zrt. vezérigazgatója beszélt kameránknak.
Megerősítette Ukrajna: ők állnak a súlyos támadás mögött – Videón, ahogy küzdenek a kikötővárosban pusztító hatalmas lángokkal
Az oroszok Odessza, az ukránok Volgográd térségét támadták.
Az európai óceánügyi paktum
Az EU új óceánügyi paktuma a tengerek védelmét és a fenntartható kékgazdaságot erősíti, miközben globális együttműködést is előmozdít.
Milliók múlhatnak rajta, hogy melyik nyugdíjmegtakarítást választod
Már jó ideje halogatod a nyugdíjmegtakarítást? Mindig nekikezdesz aztán összezavarodsz a sok infótól? Ennek súlyos költségei vannak, de van egy jó hírünk. Itt kiderítheted, hogy mennyi á
Zsiday Viktor a Tisza Párt vagyonadóról szóló terveiről
A Tisza Párt behozta a közbeszédbe a vagyonadót, ezért érdemes lehet végiggondolni, hogy kell-e ilyen típusú adó nekünk? A többihez hasonlóan ez az adó is... The post Zsiday Viktor a Tisza P

Babra megy a játék - nagyhatalmi játszmák az árupiacon
Sok áldozata van az Amerika és Kína közti kereskedelmi háborúnak, az egyik legnagyobb a szójapiac. A geopolitikai játszmák nemcsak a megszokott kereskedelmi vonalakat rúgták fel,... The post Bab

Fókuszban a KKV-k
A mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV-k) gazdasági szerepe kiemelten fontos, ezért nem véletlen, hogy a társasági adó rendszerében is számos adóalap- és adókedvezmény érhető el kimon

Tudomány turbófokozatban: 26 milliárd a kutatás jövőjére
Megjelent a GINOP Plusz-2.2.1-25, ami esélyt ad arra, hogy a hazai kutatás ne a mezőnyt kergesse, hanem az élmezőnybe ugorjon.

Cser Tamás a Bloombergnek: A forint extra hátszelet kapott
A cikkből megtudhatod: Magyar Péter, az ellenzék vezetője a következő választások után újra kívánja építeni a befektetőkkel és az Európai Unióval való kapcsolatot, és ezzel... The post

A csúcs az új mélypont
Örülhet a fejének az egyszeri tőzsdei kereskedő: hiába Trump, a kereskedelmi bizonytalanságok és a háborúk, ömlik a pénz a részvénypiacokra. Az elmúlt egy évben világszerte... The post A c



Az Otthon Start sem állítja meg a magyar falvak kiürülését
Sokak számára vonzó az olcsó vidéki ingatlan, de lehetnek váratlan buktatói az ottani életnek.
Fontos adat érkezett: ezért veszélyes Magyarországon kamatot csökkenteni
Ismét felélénkült a kamatvita.
Október 17-én indul a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastsorozatának második évada
A témák között mesterséges intelligencia, online játék, kriptós befektetési csalások.
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!