Ezeket a rejtett üzeneteket közvetítik a világ legismertebb logói: 10 ikonikus márkát mutatunk be, amivel minden nap találkozunk
Üzlet

Ezeket a rejtett üzeneteket közvetítik a világ legismertebb logói: 10 ikonikus márkát mutatunk be, amivel minden nap találkozunk

Portfolio
Napi szinten látjuk a legnagyobb márkák logóit, amelyeket már annyira megszoktunk, hogy eszünkbe sem jut, mit szimbolizálnak, honnan erednek, mit üzennek. Az egészen banális „kellett valami egyszerű és gyorsan”-gondolattól a cég történelme előtti tisztelgésen át a rejtett üzenetekig minden előfordul. Most 10 ikonikus márka logójának sztoriját és jelentését mutatjuk be.

Apple

Van abban valami ironikus, hogy a világ egyik legértékesebb márkáját egy félig megevett alma képviseli. A logó eredetét homály fedi, de egy népszerű elmélet szerint egyfajta tisztelgés a modern számítástechnika atyja, Alan Turing előtt, aki ciánnal átitatott almától vesztette életét. A valóság azonban sokkal hétköznapibb, Steve Jobs épp gyümölcsdiétát tartott, amikor a vállalat nevén gondolkodott, és az Apple-t megfelelően erőteljes szónak érezte. A logót tervező Rob Janoff pedig azt is elmondta, hogy azért haraptak bele az almába, hogy senki ne tévessze össze egy cseresznyével.

Megint összerúgta a port egyik partnerével az Apple
Forrás: Shutterstock

Facebook

A Facebook csupa kisbetűvel írott, kék-fehér logóját naponta mintegy 3,5 milliárd felhasználó nézi világszerte. A kisbetűs írásmód a könnyedségre és egyszerűségre utal, a kollégiumi szobából indult közösségi média platform célja elsősorban egy informális közösség megteremtése, az emberek összekapcsolása volt (még ha mostanra már túl is nőtt ezen). A színválasztásnak pedig inkább személyes oka van, Mark Zuckerberg alapító ugyanis színvak a vörös és a zöld színekre, a kék színt látja a leggazdagabbnak, így a Facebook színvilága is két-fehér.

Álhírekkel hülyíti a magyarokat a Facebookon egy veszélyes kamubefektetés
Forrás: Shutterstock

LG

Az LG logójában jól kivehető a cég nevének (mint Lucky GoldStar) két betűje, az L és a G, de ezek egy arcot is alkotnak, az L az orr, a G pedig az arc többi része, ami mosolyt formáz, utalva az ügyfelek elégedettségére.

LG egészségügy
Forrás: Shutterstock

Adidas

A híres három csíkot az Adidas logójában hegycsúcsoknak tartják sokan, szimbolizálva a sportolók előtt álló újabb és újabb kihívásokat és akadályokat, amelyeket le kell küzdeni. Eredetileg, még az 1920-as években teljesen funkcionálisak voltak a csíkok és technika céllal alkalmazta a cipőknél a gyártó, hogy megerősítse a sportcipők oldalát, növelje a tartósságot és a stabilitást.

Már nem csak az Adidasé a három csík
Forrás: Shutterstock

Nike

A sportcipőgyártó ikonikus logójának sztorija, hogy a cég alapítója, Phil Knight olyan logót akart, ami mozgásra inspirál és motivál, de egyszerű és könnyen megjegyezhető. A céget az oregoni egyetem egyik pályaatlétája és edzője alapította, a híres logót pedig egy grafikushallgató készítette, akit a győzelem görög istennője, Nike ábrázolásai inspiráltak. Elsőre nem nyerte el a menedzsment tetszését a logó, egy furcsa horognak látták, de a tervező azzal védte meg munkáját, hogy a sebességet, a mozgást és a győzelmet szimbolizálja. Mivel rövid határidőn belül meg kellett kezdeni a gyártást, így elfogadták, és ma már a világ egyik legismertebb logója, a 35 dollárért vett grafika ma a becslések szerint 100 millió dollárt ér.

Beadta a derekát a Nike az Amazonnak
Forrás: Shutterstock

Audi

Az Audi logója négy egymásba fonódó gyűrűből áll, jelképezve a négy autógyártót, amelynek egyesüléséből létrejött a vállalat. 1932-ben olvadt össze az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márka, megalapítva az Auto Union AG-t, amelyből 1985-ben lett Audi AG.

Audi-sztrájk: Ez csoda, ilyet senki nem csinált előttünk Magyarországon
Forrás: Shutterstock

BMW

Bár hivatalosan nem erősítette meg a cég, sokan úgy gondolják, hogy a német autógyártó kör alakú logójában látható négyzetek egy stilizált propellert ábrázolnak, mivel a vállalat repülőgépmotorok gyártásával kezdte tevékenységét. A kék-fehér szín pedig az autógyártó székhelyének, Bajorországnak a színei.

bmw-leepites-letszamstop

Amazon

Az Amazon logóján látható sárga nyíl első ránézésre egy mosoly, amivel az ügyfelek elégedettségére utal a cég, de jobban megfigyelve valójában egy nyíl, amely az A-betűtől a Z-betűig mutat, jelezve, hogy A-tól Z-ig mindent árulnak. A logó még abból az időszakból származik, amikor a cég elsősorban az e-kereskedelemből élt, ma már azonban a profit többségét a cloud szolgáltatások adják.

Elkészült az Amazon legnagyobb irodája - 15 ezer dolgozó egy helyen
Forrás: Shutterstock

FedEx

Nyíllal operál a világ egyik legnagyobb szállítmányozási cége, a FedEx logója is, az E és az X betűk között, utalva a gyorsaságra, a pontosságra és a cél elérésére.

GettyImages-1155466406-fedex-flotta-légitársaság-logisztika-repülőgép-repülőtér-szállítás-teherszállítás-utazás
Forrás: Getty Images

Toblerone

A világszerte ismert csokoládéról közismert, hogy a logójában szereplő hegy a svájci Matterhorn. De a képet jobban megnézve el van rejtve egy medve alakja, ami Bern városára utal, a Toblerone származási helyére.

Toblerone régi logó
Forrás: Getty Images

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Kasza Elliott-tal

Top10 upgrade

A roic.ai pár hónapja kijött egy API fejlesztéssel (v2), kipróbáltam, mert az AAPL ticker minden adatához hozzá lehet férni az API-n keresztül, hogy tesztelhessük a dolgot, és előfizettem rá.

RSM Blog

NIS2 élesben: indul a szankcionálás

A NIS2 már nem jövőbeli kihívás, hanem jelen idejű megfelelési kötelezettség. Az SZTFH szeptemberi bejelentésével élesbe fordult a kiberbiztonsági auditok ellenőrzése: a határidők elmulasz

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Portfolio Banking Technology 2025

Portfolio Banking Technology 2025

2025. november 4.

Portfolio Property Awards 2025

2025. november 5.

Portfolio Professional Investment Day 2025

2025. november 5.

Portfolio Future of Construction 2025

2025. november 11.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet