A Tesla nyomulása szétfeszíti az autóipart - Itt a riválisok mesterterve, hogy megállítsák

2018. november 3. 05:40    
nyomtatás
 
A Tesla jelentős versenyelőnyre tett szert az elektromos autózásban, egyre nagyobb darabszámban gyártott modelljeivel és ambiciózus célkitűzéseivel pedig egyre erősebb versenyre kényszeríti a riválisait. Az autógyártók nem is tétlenkednek, az utóbbi időben hatalmas erőfeszítéseket tesznek azért, hogy ledolgozzák hátrányukat és megőrizzék piaci pozícióikat.

Kereskedés BMW-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!



Az autógyártók valóságos elektromos autó offenzívára készülnek

 1 2 következő oldal  >


Ahogy arról néhány napja megjelent cikkünkben írtunk, a Tesla nagyon komoly offenzívára készül a Model 3-mal a szedánok globális piacán. A tervezett 500 ezer és 1 millió darab közé eső éves értékesítési szám hatalmas és egyben komoly fenyegetés a rivális autógyártóknak még úgy is, hogy világosan látszik, az ehhez szükséges új gyárak megépítése, a termelés felpörgetése nem egyik napról a másikra fog megvalósulni.

A Tesla ugyanakkor nagyon érzékeny pontra tapintott, elég csak példaként említeni a német prémiumautó-gyártókat, amelyek legnagyobb darabszámban értékesített modelljei, az Audi A4-es, a BMW 3-as sorozat, vagy éppen a Mercedes C-osztály pont a Model 3 közvetlen riválisai.

Az amerikai elektromosautó-gyártó nyomulása és értékesítési sikerei, valamint az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások természetesen a versenytársakat is arra kényszerítik, hogy euró és dollár milliárdokat öljenek kutatás és fejlesztésbe, a termelőkapacitások növelésébe, új modellek gyártásába.

Mindezeknek az eredményeként a következő években valóságos elektromos autó offenzívára számíthatunk.


Az ígéretek szerint 2020-ban számos gyártó új elektromos modellje jelenik már meg a piacon, míg 2022 és 2025 között az elektromos autók adják több nagy gyártó teljes értékesítésének 15-25 százalékát. Az Automotive News Europe és a CleanTechnica segítségével most azt is megmutatjuk, pontosan mire készülnek a prémiumautó-gyártók annak érdekében, hogy egyre nagyobb szeletet hasítsanak ki az elektromos autók piacából és megvédjék jelenlegi pozícióikat.

A Tesla nyomulása szétfeszíti az autóipart - Itt a riválisok mesterterve, hogy megállítsák



A Volkswagen csoport


A Volkswagen csoport totális átalakuláson megy keresztül, amelynek középpontjában az elektromos- és önvezető autózás, valamint a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatások állnak. Azt pedig, hogy a német autógyártó mennyire komolyan gondolja az elektromos meghajtásra történő átállást, jól mutatja, hogy terveik szerint mintegy 35 milliárd eurót fognak elkölteni az elektromobilitás területén 2022-ig. A kutatás és fejlesztésnek, az új beruházásoknak, valamint az akkumulátorbeszállítókkal kötött megállapodásoknak eredményeként 2025-re már 50 darab tisztán elektromos meghajtású modellt akar értékesíteni a cégcsoport. Ez nem véletlen, hiszen az eladásokban is nagyon ambiciózus célokat fogalmazott az autógyártó menedzsmentje, 2025-re el akarnak odáig jutni, hogy évi 2-3 millió elektromos autót adnak el globálisan, amely egyben azt is jelentené, hogy a cégcsoport teljes értékesítésének mintegy 20-25 százalékát tennék ki ezek az autók.

Amennyiben ezek a célok valóra válnak, a Volkswagen csoport lehet az az autógyártó a világon, amelynek leginkább sikerül majd felülmúlnia a Tesla értékesítéseit 2025-ben.


A távlati tervek mellett érdemes beszélni a jelenről és a közeljövőről is, a Volkswagen 6 plug-in hibriddel és 2 tisztán elektromos meghajtású modellel van jelen az európai piacon és egyelőre nagyon messze van attól, hogy elérje a milliós határt az eladásokban. Ez a helyzet viszont gyorsan változhat, ugyanis a Roadmap E projekt keretében 25 tisztán elektromos meghajtású és 20 plug-in hibrid modellt dobhatnak piacra 2020 végéig.

A Volkswagen ráadásul az év elején bejelentette, létrehoznak egy különálló divíziót az elektromobilitás területén, amelynek kiemelt célja lesz, hogy a német autógyártót piacvezetővé tegye az elektromos autózásban. Ennek megvalósítása érdekében a Volkswagen már bemutatta az I.D. modellcsalád több tagját. Közülük elsőként a kompakt méretű, ferde hátú I.D. jelenhet meg az európai piacon 2020-ban, az ára pedig a tervek szerint megegyezik majd egy dízelmotorral szerelt Volkswagen Golf árával.

Félreértés ne essék, pontosan tudjuk, hogy maga a Volkswagen márka nem tartozik a prémium kategóriába és a Golf sem közvetlen vetélytársa a Tesla Model 3-nak, Elon Musk viszont nemrég ezzel az autóval kapcsolatban mondta azt, hogy új modelljük felső értékesítési határa megegyezhet majd a Golf évi 1 milliós eladási darabszámával. Éppen ezért fontosnak tartottuk megemlíteni azt, hogy milyen terveik vannak a németeknek ezen a szinten.

A Tesla nyomulása szétfeszíti az autóipart - Itt a riválisok mesterterve, hogy megállítsák

Volkswagen I.D. hatchback
Forrás: AFP/Eric Piermont


A szintén Volkswagen csoporttag és valóban prémiumautó-gyártó Audi is jelentős előrelépésre készül az elektromos autózás területén, első tisztán elektromos meghajtású SUV-jüket, az Audi e-Tront már be is mutatták. A jármű debütálása magyar szempontból is fontos, hiszen elektromotorjait a győri üzemben készítik majd. Az új modellek érkezésének és a gyártás felpörgetésének köszönhetően az Audinál egyébként úgy számolnak, hogy eladásaiknak mintegy harmadát adják majd a plug-in hibrid és elektromos autók 2025-re.

A Tesla nyomulása szétfeszíti az autóipart - Itt a riválisok mesterterve, hogy megállítsák

Audi e-Tron
Forrás: Audi


A Volkswagen csoport luxusautó-gyártója, a Porsche is egyre nagyobb hangsúlyt fektet az alternatív maghajtású járművek gyártására, értékesítésére. Az első tisztán elektromos meghajtású modelljükből, a hamarosan értékesítésre kerülő Taycanból már évi 20 ezer darab legyártására készülnek a németek. A távlati terveik között pedig az szerepel, hogy eladásaiknak több mint a felét teszik ki a plug-in hibrid és elektromos modellek 2025-re. Ez egyébként egyáltalán nem elrugaszkodott várakozás, ha azt nézzük, hogy az eladott Porsche Panamerak 60 százalékát már az általunk is tesztelt plug-in változat tette ki.

A Tesla nyomulása szétfeszíti az autóipart - Itt a riválisok mesterterve, hogy megállítsák

Porsche Taycan
Forrás: Porsche


Néhány napja az is kiderült, hogy még Bentleyből is készülhet tisztán elektromos változat 2025 előtt annak érdekében, hogy a márka is meg tudjon felelni az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak. Adrian Hallmark, a márka vezérigazgatója beszélt arról is a Reutersnek, hogy a konkrét döntés az elektromos modellről akár egy éven belül meg is születhet.


Ez a cikk folytatódik:

1. Az autógyártók valóságos elektromos autó offenzívára készülnek
2. A Mercedes, a BMW és sok más autógyártó terveivel kapcsolatban is érdemes képbe kerülni
 1 2 következő oldal  >

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium