Hernádi: Fel kell ismerni, őrült változások jönnek

2018. június 13. 12:13    
nyomtatás
 
Mi kell a jövőképes gazdasási stratégiához? Ezt mutatta be előadásában a Corvinus Egyetemen a Társadalmi Jövőképesség - Egy új tudományterület bemutatkozása című konferencián Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója.

A rendezvényről szóló beszámolónk:

2018.06.13 10:48 Először szólalt meg az innovációs tárca államtitkára

Kereskedés Mol-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

Szerinte alapvetően ehhez három tényezőre van szükség:
  • Milyenek lesznek az emberek szükségletei?
  • Ki kell tudni nevelni a jövőt befolyásoló embereket.
  • Be kell tudni indítani az akarat képességét.

Bevezetőjében elárulta, hogy két entitással nem nagyon érti meg magát, mert ő cashflowban és nettó jelenértékben gondolkozik. Ez az egyház és a politika. Az egyháznál az időhorizont túl hosszú, a politikánál pedig túl rövid - jegyezte meg.

Meglátása szerint egy vállalatnak olyan versenyelőnyök kellenek, amelyek hosszú távon is fenntarthatóak. Ennek érdekében elengedhetetlen, hogy foglalkozzon az emberi tényezővel, ami azonban összetett dolog. A Nokia esete jól bebizonyította, hogy mi történik akkor, ha a vállalat nem számol az emberek fogyasztási szokásaival.

Levonva a következtetéseket megállapította: amely cég nem nyitott a változtatásra, az nem képes a jövőre.

A rövid távú gondolkozás biztos halálhoz vezet. A siker záloga, hogy ki tudok-e lépni a megszokottból
- húzta alá Hernádi Zsolt, aki a Nokiával szemben az Apple és a Lego példáját hozta fel pozitívumként.

Rátérve a Mol korábbi stratégiájára, úgy fogalmazott, hogy a 90-es években azt vállalta magára a cég, hogy előremenekül és megvásárolta a régiós finomítókat. Ez egyfajta védekezés volt elmondása szerint. Sokan nem értettek egyet akkor ezzel a döntéssel és veszélyesnek tartották, de mára bebizonyosodott: ennek a filozófiának köszönhetően lett nemzeti bajnok a Mol.

Szerinte egy ilyen helyzetben a vállalatvezetők 90%-a hátradőlne és azt nézné, hány év van még a nyugdíjig. A Molnál mi felismertük, hogy őrült változások jönnek és erre most kell felkészülni. A 2016-ban meghirdetett stratégia az új trendekre való felkészülést szolgálja. Ezek az első fecskék egyelőre, de ezek a fecskék jönni fognak. Ilyen trendnek nevezte a megújuló energiákat, a megapoliszokat, az önvezető autókat, és az elektromos autókat.

A változás volumenére is hozott példát a Mol életéből: korábban rengeteg pénzt költött arra a cég, hogy a finomítói kapacitásokból a motorikus üzemanyagok kihozatala 75%-ot érjen el. Most arra költ sokat, hogy ez az arány 50%-ra csökkenjen.

Abból indultunk ki, hogy látva az irányt, mi várható 2030-ban. Látjuk közben azt a generációt, aki másképp fogyaszt, a megosztásokon terjedő megoldások terjednek. Ennek érdekében hoztuk létre például a Mol Limo szolgáltatást. Eredetileg azzal számoltunk, hogy az indulás évének végére elérjük a break even pontot (amikor kitermeli a költségét a projekt), de ehhez képest 3 hónap alatt elértük azt - ismertette.

A társaság azt is felismerte, hogy az oktatás jelenleg nem képes kitermelni a megfelelő, változásra kész embereket. Jövőképes emberekre van szükség, a változtatási képességet tanítani kell. Ennek érdekében hozta létre a cég a GROWWW programot. A 2000 hallgató 90%-a elmondása szerint a cégnél marad.

A harmadik fontos aspektus a jövőképességhez az akarat képessége. A Versenyképességi Tanács tagjaként látom, hogy sok mindenben vagyunk lemaradva. De fel kell ismerni, hogy a változtatást nem lehetetlen megcsinálni, akarat kell hozzá.

Nekünk az a felelősségünk, hogy megmondjuk a döntéshozóknak: nem kell attól félni, hogy a politikai terminus lejár, van utána is élet
- hangsúlyozta Hernádi Zsolt.

Címlapkép forrása: MTI/Czeglédi Zsolt

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Tematikus cikk

Megújul az MKB Bank (x)

Mire érdemes figyelni? 

Új lehetőségek a digitális gazdaságban (x)

Tartson lépést! Infokommunikációs fejlesztések az MFB-vel. 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium