Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint tavaly

2019. január 11. 10:27    
nyomtatás
 
Több rekordot is elért tavaly a BMW: korábban soha nem adtak el annyi BMW-t, Rolls-Royce-t és BMW-motort, mint tavaly. Csoportszinten a BMW a legnagyobb prémiumautó-gyártó, márkaszinten viszont a Mercedesé lett az első hely.

Kereskedés BMW-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

2018-ban már nyolcadik egymást követő évben tudta növelni eladásait a BMW, tavaly csoportszinten 1,1 százalékkal 2 490 664 autóra nőttek az eladások. A BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad is új rekordot ért el az eladásokban, BMW-ből 2 227 806 darabot, Rolls-Royce-ból 4107 (+22,2%) darabot, BMW motorból pedig 165 566 (+0,9%) darabot adtak el.

Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint tavaly

Fotó: BMW

Soha nem adtak még el egy év alatt annyi BMW-t, mint tavaly, az eladások 1,8 százalékkal 2,125 millió darabra emelkedtek (ebben nincs benne a BMW M), a növekedés nagy részét az X-modellek adták, SUV-ból 12,1 százalékkal többet, 792 590 darabot adtak el, vagyis az eladások 37,3 százalékát adták a városi terepjárók, miközben egy évvel korábban még csak 33,8 százalékát. A növekedésben szerepet játszott az X2 tavaly év eleji bevezetése és az X3 gyártásának bővítése Kínában és Dél-Afrikában. 5-ös BMW-ből 12,7 százalékkal többet, 328 997 darabot adtak el.

Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint tavaly

Fotó: BMW

A Rolls-Royce 115 éves története során még soha nem adtak el annyi autót, mint 2018-ban, 22,2 százalékkal 4107 darabra nőttek az eladások. Az értékesítés minden régióban nőtt, a legfontosabb piac azonban még mindig Amerika, a növekedés nagy részét a Phantom adta, a legnagyobb darabszámban azonban még mindig a Ghostot adják el.

Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint tavaly

Fotó: BMW

Világszerte 142 617 részben vagy teljesen elektromos modellt adott el a BMW és a MINI, 38,4 százalékkal többet, mint 2017-ben. A legnépszerűbb elektromos modell, a BMW 530e plug-in hybrid volt, amiből 40 260 darabot adtak el, ez a típus adta az 5-ös BMW eladásainak 12,2 százalékát. A MINI-nél a MINI Countryman Cooper S E ALL4 volt a legnépszerűbb, amiből 13 219 darabot értékesítettek, ez a típus adta a Countryman eladások 13,3 százalékát. A teljesen elektromos i3-as eladásai 10,6 százalékkal 34 829 darabra emelkedtek. A cél az, hogy idén év végéig félmillió részben vagy teljesen elektromos BMW legyen az utakon, 2025-re pedig legalább 25 plug-in hybrid vagy teljesen elektromos modell legyen a BMW kínálatában, ebből 12 teljesen elektromos legyen.

Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint tavaly

Fotó: BMW



A menedzsment arra számít, hogy annak ellenére, hogy lesznek kihívások a piaci kondíciókban, idén is nőnek az eladások, igaz, a bővülés csak mérsékelt lehet. A növekedést részben az új modellek, mint az X7 vagy a 3-as BMW hetedik generációja hozhatják. A fókusz egyértelműen a profitabilitáson lesz. Kínában a teljes autópiacon normalizálódás látszik, a prémium szegmens azonban tovább bővülhet, így a BMW arra számít, hogy az eladásaik tovább nőnek 2019-ben a világ legnagyobb autópiacán, a növekedést elsősorban a helyben gyártott modellek, mint az X3 adhatják. Európában mérsékelten nőhetnek az eladások, de elképzelhető, hogy stagnálni fognak, az Egyesült Államok autópiaca tetőzhetett, de a prémium szegmens tovább bővülhet, így ott is mérsékelt növekedésre számít a cég.

Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint tavaly

Fotó: BMW


Most, hogy már a Daimlertől és a BMW-től is megérkeztek a 2018-as eladási számok, össze tudjuk hasonlítani a két német riválist. A BMW csoportszinten 2,49 millió, a Daimler pedig 2,44 millió autót adott el, vagyis csoportszinten a bajoroké az első hely, márkaszinten viszont a Mercedes a nagyobb, 2,3 millió autót értékesítettek, míg a BMW 2,13 milliót, a BMW M-mel együtt 2,23 millió darabot.

Címlapkép: BMW

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



MINDEN, AMI BEFEKTETÉS ÉS KERESKEDÉS
Feliratkozom a Portfolio Trader hírlevélre
Elmúltam 16 éves
Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.
FELIRATKOZOM
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Elemző (PIF)
Befektetési adminisztrációs referens
Devizapiaci üzletkötő
Junior devizapiaci üzletkötő
Junior elemző/elemző (KGE)
Junior elemző (MPP)
Szerkesztő-Újságíró
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
1
Prémium