Előfizetői tartalom

Unortodox magyar szúnyog akarja megcsípni a Google-t

A reklámadóról szóló hétfőn benyújtott törvényjavaslat a tervek szerint csak a kezdete lehet egy folyamatnak, amely az olyan szereplőket is bevonná az adófizetésbe, mint a közösségi oldalak. Az indok, hogy a reklámbevételek nagy részét elviszi Magyarországon a Facebook és a Google. A nagy amerikai internetes cégek megadóztatásának ötlete nem itthon bukkant fel először, már régóta szálka az európai kormányzatok szemében, hogy a kiskapukat kihasználva alacsony vállalati adókulcsú európai országokban adóznak. Eddig azonban nem sikerült megfogni sem a Google-t, sem a Facebookot. A kérdés, hogy mennyire tudják megvédeni a törvénytervezettől a kettős adóztatás elkerülését célzó szabályok a cégeket és hogy ha végül mégis adót kell fizetnie Magyarországon a Google-nek és a Facebooknak, akkor ők mit szólnak majd hozzá.

Hogy "trükköznek" a cégek? Az amerikai technológiai óriásvállalatok adófizetési szokásai, vagyis pontosabban "adóelkerülései" a magyar ügytől függetlenül is folyamatosan szem előtt vannak. Különösen az európai kormányoknak szúrt szemet, hiszen az amerikai technológiai cégek rendre az alacsony adókulcsú európai országokban adóznak. Az Egyesült Államokban kifejezetten...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés