Előfizetői tartalom

Munkába állnak a magyar gazdagok bankárai - Jöhetnek az arcmaszkos találkozók?

Egyre több szolgáltatónál indul újra az irodai élet azt követően, hogy az újranyitás most már a központi régióra is kiterjedt. A privátbanki szolgáltatók többsége kidolgozta már a visszatérésre vonatkozó szabályokat, és ami már most látszik, hogy az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban álló privátbankárok esetében nem életszerű a home office hosszú távon, az ügyféltalálkozókon pedig egy ideig hozzá kell szokni az arcmaszkokhoz.

Digitális csatornák és a privátbanki élmény

A koronavírus elterjedésével a privátbankár-ügyfél találkozók is elmaradtak világszerte, így a privátbanki szolgáltatók azon dolgoznak, hogyan tudnának ügyfeleiknek továbbra is színvonalas privátbanki élményt nyújtani. Erre sok szolgáltató kitalálta a saját válaszát:

  • A Deutsche Banknál például online videósorozatokat indítanak privátbanki ügyfeleiknek, ezekben egészségügyi szakemberek beszélnek a koronavírusról.
  • A Credit Suisse-nél decemberre halasztották el a legendás ügyféltalálkozót (a Salont), helyette júniustól Nobel díjas szakembereket és üzletvezetőket hívnak az online térbe előadásra.
  • A Goldman Sachs virtuális jótékonysági programokat tart, emellett online szemináriumain neves sportembereket szólaltatnak meg.
  • A UBS-nél azt tapasztalják, hogy jelentősen megnőtt az aktivitás a digitális bankolásban.

Mindettől függetlenül a koronavírus-helyzet feladja a leckét a privátbankoknak az új ügyfélszerzés szempontjából, ahol kétségtelen, hogy a személyes beszélgetés a kulcs a sikerhez. Vannak, akik szerint az online ügyfélrendezvények és videók nem feltétlenül fognak beválni, nem valószínű például, hogy ultragazdag üzletemberek leülnek a monitor elé előadást hallgatni.

Úgy tűnik, a nagyobb privátbanki szolgáltatóknál egyelőre nincs probléma a kezelt vagyont illetően, sőt, a koronavírus hatására még nőtt is a profit, miután sok ügyfél aktivizálta magát a tőkepiacokon a tőzsdei hullámvasutat látva. Ugyanez az aktivitás jellemezte a hazai privátbanki ügyfeleket is, erről itt írtunk korábban:

A cikk fontosabb üzenetei:

  • Az ügyféltalálkozók hiánya megnehezíti a privátbanki ügyfélszerzést
  • Nem lesz életszerű a home office a privátbankároknak hosszútávon
  • Van, ahol tiltva lesz az ügyféltalálkozó, és van, ahol kötelező lesz az arcmaszk
  • Itthon mintegy 111 ügyfélszámla jut egy privátbanki tanácsadóra

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés