Mesterséges intelligenciával erősít az MNB és az OTP is - mégis mi folyik itt?

Portfolio
Szuperszámítógépet fejleszt partnereivel együtt az OTP Bank, az MNB már kereskedelmi bankokat megelőzve használ a működésében gépi tanulásos chatbotot, s sem a magyar, sem pedig a közép-kelet-európai bankszektor nem áll rosszul a mesterséges intelligencia implementációjával. Ennek kapcsán kérdeztük a Checklistben, lapunk napi podcastjének szerdai műsorában Tonács Attilát, a Portfolio Pénzügy rovatának elemzőjét a technológia jelenéről és jövőjéről a pénzügyi szervezetek kontextusában.

Szakértők között konszenzus van arról, hogy a magyar bankpiac jól áll a nemzetközi intelligencia hasznosítása terén, és ugyanez mondható el általánosságban a közép-kelet-európai bankszektorról is - erről Tonács Attila, a Portfolio Pénzügy rovatának elemzője beszélt a Checklistben, lapunk napi podcastjének szerdai epizódjában.

A hazai helyzetet egyébként bonyolítja, hogy a mesterséges intelligencia felhasználásának egyik kulcsterülete a beszéd- és nyelvfelismerés, a magyar nyelv ugyanakkor ebből a szempontból kifejezetten bonyolult terepnek számít.

A hazai pénz- és tőkepiac szereplői közül egyébként az OTP Bank és az MNB is használ már a saját működésében mesterséges intelligenciát, erről, és a technológia egyéb pénzpiaci (hazai és globális) felhasználási területeiről is beszélt elemzőnk a szerdai Checklistben.

A teljes beszélgetés meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adásában 9:20-tól a nagyobb podcast platformokon, köztük a Spotify-on, az Apple Podcasten és a Google Podcasten, valamint itt, a böngészőbe beillesztett lejátszóban is:

Címlapkép forrása: Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF