Portfolio signature

Mesterséges intelligencia Magyarországon: ez hiányzik az igazi szintugráshoz

"Az AI nem csupán IT-probléma, hanem szervezeti transzformációs és HR kihívás, ahol a HR-ben a H betű megkérdőjeleződhet. Tudatos üzleti döntéshozókra van szükség, akik értik az AI-t, és nem félelemből vagy kényszerből cselekednek" - mondja Kállai Gábor. A ShiwaForce CTO-ja szerint a hazai vállalatok már átléptek azon a szinten, amikor még csak "mutogatják", hogy AI-t használnak, és ma már valódi alkalmazási területeket fedeztek fel. Azonban most jön még csak a neheze, amikor az értékteremtésre képes AI-megoldások már rendszerben működnek. A változásmenedzsment kulcsfontosságú lesz ebben a folyamatban. A generatív AI technológia banki hasznosításáról, az eredményekről, tapasztalatokról és use case-ekről szó lesz november 4-ei Banking Technology rendezvényünkön is, regisztráció és részletek itt!

Hol tartanak most a nagyvállalati AI implementációk, kiderült-e már, hogy az első GenAI projektek hova futottak ki?

A nagyvállalatok megtanulták, hogy IT-oldalon indulnak a változások, ezért az AI-t is IT-projektként kezelik, mintha csak egy új technológiát kellene megtanulni. Az IT a szokásos módszertanával választja ki a megfelelő megoldást, és várja, hogy lecsengjen a hype, AI-csapatot alapít, és elemzi a versenytársakat. Ezt a házi feladatot a cégek is jól elvégezték Ám nagy különbség a korábbi technológiákhoz képest, hogy az AI a teljes értékláncot és folyamatokat érinti. Nem csupán technológiai fejlesztésről van szó, hanem erős nyomás érkezik üzleti- és HR oldalról is, ezért nem elég kizárólag IT-projektként kezelni. 

Kállai Gábor
Shiwaforce, CTO
Gábor minden technológiai kérdés és megoldás tudója a Shiwaforce-nál, legyen szó az ügyfelek vagy a saját magunk részére fejlesztett alkalmazásokról. Akkor boldog, ha találkozik egy üzleti problémával
Tovább
Gábor minden technológiai kérdés és megoldás tudója a Shiwaforce-nál, legyen szó az ügyfelek vagy a saját magunk részére fejlesztett alkalmazásokról. Akkor boldog, ha találkozik egy üzleti problémával Tovább

Az egyszeri felhasználó úgy érzékelheti, hogy a GenAI modellek bő két év alatt annyit fejlődtek, mint az internet vagy a mobilok 20 év alatt. Már nem (annyira) hallucinálnak, jobb a szórend a válaszokban, egyre kevesebb a bullshit és a modorosság. Hol lesz ennek haszna vállalati környezetben?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább.
December 1-17. között féláron adunk 2 havi Signature PRO előfizetést! Használd a KARACSONY2025 kuponkódot a "KUPON BEVÁLTÁSA" mezőben, és élvezd a prémium elemzéseket, hírleveleket, kedvezményes konferenciajegyeket és online klubokat! Siess, mert a 2 havi akciós előfizetést csak december 17-ig tudod aktiválni, ne maradj le, részletek ITT!

További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés