Portfolio signature

Mesterséges intelligencia Magyarországon: ez hiányzik az igazi szintugráshoz

"Az AI nem csupán IT-probléma, hanem szervezeti transzformációs és HR kihívás, ahol a HR-ben a H betű megkérdőjeleződhet. Tudatos üzleti döntéshozókra van szükség, akik értik az AI-t, és nem félelemből vagy kényszerből cselekednek" - mondja Kállai Gábor. A ShiwaForce CTO-ja szerint a hazai vállalatok már átléptek azon a szinten, amikor még csak "mutogatják", hogy AI-t használnak, és ma már valódi alkalmazási területeket fedeztek fel. Azonban most jön még csak a neheze, amikor az értékteremtésre képes AI-megoldások már rendszerben működnek. A változásmenedzsment kulcsfontosságú lesz ebben a folyamatban. A generatív AI technológia banki hasznosításáról, az eredményekről, tapasztalatokról és use case-ekről szó lesz november 4-ei Banking Technology rendezvényünkön is, regisztráció és részletek itt!

Hol tartanak most a nagyvállalati AI implementációk, kiderült-e már, hogy az első GenAI projektek hova futottak ki?

A nagyvállalatok megtanulták, hogy IT-oldalon indulnak a változások, ezért az AI-t is IT-projektként kezelik, mintha csak egy új technológiát kellene megtanulni. Az IT a szokásos módszertanával választja ki a megfelelő megoldást, és várja, hogy lecsengjen a hype, AI-csapatot alapít, és elemzi a versenytársakat. Ezt a házi feladatot a cégek is jól elvégezték Ám nagy különbség a korábbi technológiákhoz képest, hogy az AI a teljes értékláncot és folyamatokat érinti. Nem csupán technológiai fejlesztésről van szó, hanem erős nyomás érkezik üzleti- és HR oldalról is, ezért nem elég kizárólag IT-projektként kezelni. 

Kállai Gábor
Shiwaforce, CTO
Gábor minden technológiai kérdés és megoldás tudója a Shiwaforce-nál, legyen szó az ügyfelek vagy a saját magunk részére fejlesztett alkalmazásokról. Akkor boldog, ha találkozik egy üzleti problémával
Tovább
Gábor minden technológiai kérdés és megoldás tudója a Shiwaforce-nál, legyen szó az ügyfelek vagy a saját magunk részére fejlesztett alkalmazásokról. Akkor boldog, ha találkozik egy üzleti problémával Tovább

Az egyszeri felhasználó úgy érzékelheti, hogy a GenAI modellek bő két év alatt annyit fejlődtek, mint az internet vagy a mobilok 20 év alatt. Már nem (annyira) hallucinálnak, jobb a szórend a válaszokban, egyre kevesebb a bullshit és a modorosság. Hol lesz ennek haszna vállalati környezetben?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés