Portfolio signature

Több mint 20 százalékot zuhant a Tesla, érdemes már beszállni?

Portfolio
Az idei év egyik legnagyobb tőzsdei sztorija a Tesla, az árfolyam masszívan emelkedett idén, és egy érdemi korrekcióra csak most, 9 hónap elteltével került sor. Az árfolyam idei menetelése nem volt alaptalan, számos érv szól az elektromosautó-gyártó mellett, viszont csalódásokból sem volt hiány idén, hiszen a megnövekedett várakozások miatt könnyű magasról nagyot esni. Most, hogy az árfolyam a történelmi csúcsához képest több mint 20 százalékot esett, megnéztük, hogy hogyan néz ki a részvény árazása, megvizsgáltuk a technikai képet, és összegyűjtöttük az elemzői várakozásokat.
Újabb részvénykibocsátás jön a magyar tőzsdén, következő befektetői Klubunkon a DM-KER sztoriját, a kibocsátás részleteit ismerhetik meg az érdeklődők.

Őrült ralit követően, a Tesla lett a világ legértékesebb autógyártója

Egészen elképesztő ralin van túl idén a Tesla, az árfolyam 363,5 százalékot emelkedett idén, még úgy is, hogy február közepe és március közepe közötti koronavírus járvány miatti rossz befektetői hangulatot a Tesla is alaposan megszenvedte, miközben február 19-én még 189 dolláron járt az árfolyam, onnan 64,6 százalékot esett az árfolyam a 70,1 dolláros mélypontig. Onnan azonban elképesztő rali indult, a márciusi mélyponttól a szeptemberi csúcsig 616,8 százalékot emelkedett az árfolyam. Szeptember elsején azonban az amerikai tőzsdéken látott eladási hullámmal együtt a Teslát alaposan megütötték, egészen 329,9 dollárig esett az árfolyam, ami 34,4 százalékos esésnek felel meg. Onnan jött még egy felpattanás 461,9 dollárig, amelyet újabb esés követett, így a történelmi csúcsához képest 22,8 százalékkal van lejjebb az árfolyam.

YTD

Az árfolyam meredek emelkedésével együtt a Tesla piaci kapitalizációja is felrobbant, a csúcson több mint 464 milliárd dollár volt az elektromosautó-gyártó piaci értéke, majd a nagy esést követően lényegben néhány nap leforgása alatt több mint 150 milliárd dollárt veszített piaci kapitalizációjából a cég, szeptember 8-kán 307,7 milliárd dollár volt a Tesla piaci értéke.

A száguldással a Tesla messze a világ legnagyobb piaci értékű autógyártójává vált, még az elmúlt hetek esését figyelemben véve is szilárdan őrzi a pozícióját a második legnagyobb Toyota előtt.

Miről szól még a cikk?

  • Mozgalmas éve volt a Teslának, hogyan jutottunk el idáig?
  • A technikai kép alapján több fontos szint is azonosítható a Tesla grafikonján.
  • Láttunk egy korrekciót, még ezután is drága a papír?
  • Mit gondolnak az elemzők?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés