Portfolio signature

Makarónis lecsó helyett hamburger és taco - Avagy, mivel tömik tele magukat a befektetők?

A gyorséttermek részvényárfolyama az elmúlt hetekben hatalmas emelkedésen van túl, ezzel párhuzamosan rengeteg tőke áramlott az ágazatba, intézményi szinten is. A technikai elemzés szemszögéből nézve azonban jelentős túlvettség is kialakult a piacukon, ráadásul mostanra vélhetően sok rövid távú spekuláns egyenlegén látható nagy profit, amit előbb vagy utóbb realizálni szeretnének. A következő napokban és hetekben kiderül, hogy a két hatás milyen irányban viszi tovább az árfolyamokat. A középtávú kép azonban továbbra is biztatónak tűnik.

Néhány éve egy viharvadász túrán vettem részt az Egyesült Államok Közép-Nyugati részén. Az időjárásjelentés áttekintése után minden nap több száz kilométert tettünk meg a jószerével kanyarmentes, végeláthatatlan utakon, hogy a következő kialakuló szupercella közelébe érkezzünk késő délutánra. Az ebédet rendszerint út közben, egy-egy út menti étteremben terveztük megejteni. Álmaimban kedves kis útszéli falatozók, családi vállalkozásként üzemelő, Art Deco stílusban felépült diner-ek derengtek fel, de a túravezetőnk hamar visszarántott a valóság talajára. Mivel a viharok nem vártak ránk, ezért a lehető legrövidebb időre álltunk meg ebédelni, és természetes választás volt számára a tengernyi gyorsétterem egyike. Így minden nap egy-egy McDonald’s, Burger King, Wendy’s, Taco Bell várt ránk.

Megdöbbenve láttam egy Oklahomában lévő községben például, hogy vasárnap délben számos család érkezik oda ebédelni. A nagymamák is vígan ették a hamburgert, a kétéves gyerekek lendületesen iszogatták a kólát, a cowboy kalapos nagypapa pedig büszkén állta a cechet. Akárhova is mentünk, az étterem mindig tele volt, rengetegen ettek ezeken a helyeken. Egy hét után már nagyon untam, és el sem tudtam képzelni, hogy a túravezető, hogyan tudta ezt elviselni, aki a teljes szezont, közel három hónapot így nyomott végig. Kacérkodtam a gondolattal, hogy elkérem a labor eredményét, és ellenőrzöm a koleszterinszintjét, de végül türtőztettem magam. Annyit azért ő maga is bevallott, hogy a szezon végére már nagyon hiányzik neki a házi koszt.

A túra végére meggyőződhettem arról, hogy a tengerentúlon a gyorsétterembe járkálás a mai napig az élet alapvető része.

Erről szól még a cikk:

  • Fontos szint közelében a McDonald’s
  • Brutális túlvettség a KFC tulajdonosánál
  • A mexikói konyhát is imádják a befektetők
  • Kevésbé ízlik a Burger King a piacnak

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés