"Nem szeretem a légitársaságokat. A nyavalyás szakszervezetek miatt."
Az idézet Gordon Gekko-tól (Michael Douglas lehengerlő alakításában) származik a csodálatos Tőzsdecápák című filmből. A filmben végül mégis belevesz egybe, csak hogy felszabdalja és részenként eladva mesés profitot csináljon - legalábbis ez a szándéka. A nyolcvanas években azonban még nem sejthette, hogy a legnagyobb veszélyt a pozíciójára nem a szakszervezetek, hanem egy mindent elsöprő vírus jelentette volna napjainkban.
Az Eurostat adatai alapján amíg 2019 júniusában 663 ezer kereskedelmi járat repült a mai Európai Unió területén, addig egy évvel később mindössze 105 ezer hivatalos repülés zajlott le a kontinens nagy részén. Ez nem meglepő annak tekintetében, hogy tavaly tavasszal milyen brutálisan vágta a földhöz a koronavírus terjedése Európát. Bár a járvány nem ért véget, az oltásokkal a lezárások nagy része eltűnt egyelőre (?), mégis: az idei júniusi adat is mindössze 302 ezer, vagyis még mindig csak a fele a békeidőkben tapasztaltnak.
Erről szól még a cikk:
- Lufthansa: az utolsó támasznál a részvény
- Air France: minden összehasonlításban az ágazat nagybeteg tagja
- Easyjet: megfakult a narancssárga festék
- Ryanair: sávos kereskedés, egyértelmű támaszokkal és ellenállásokkal
- Wizz Air: az ellenállás áttörése tovább röpítheti
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!