Portfolio signature

Süllyedésben a telekommunikációs ágazat részvényei

Jónéhány részvény, és ágazat van, amelyet megviselt az elmúlt hetek lejtmenete az amerikai részvénypiacon. Ám még közülük is kiemelkednek a telekommunikációs ágazat papírjai, amelyek mára egyértelműen a medve birodalmában bandukolnak. Még a legnagyobb nevek is hatalmas intézményi eladásokat szenvedtek el, ami egyrészt komolyan felteszi a kérdést a hosszútávú befektetők körében is, hogy érdemes-e tartani a részvényeiket. Másrészt sok esetben akár kiváló short lehetőséget biztosítanak, egy amúgy ritkábban előforduló csökkenő trendet követő stratégia által.

“Bunkofon”

A telekommunikációs ágazat az ezredforduló nagy sztorija volt. Amíg a kilencvenes években még a vállalkozók kivagyi hóbortjának tűnt a tégla nagyságú mobiltelefonok cipelgetése, addig 2000 környékén beindult az igazi expanzió. Akkorra mindenki ilyet akart magának, a hálózatok pedig rakétasebességgel terjedtek. A befektetők mint egy éhes oroszlán vetették rá magukat az ágazat papírjaira, a Vodafone, vagy a Deutsche Telekom számítottak a legnagyobb sztároknak akkoriban, természetesen a Nokia és a Blackberry telefongyártók mellett.

Pár év után azonban a lelkesedés leült. A kijózanodás részben annak volt betudható, hogy a piac telítődésével vad árverseny alakult ki a szolgáltatók között, és bár a bevételek továbbra is szárnyaltak, a marzsok összeomlottak, a nyereség sokkal kisebb lett, mint amit a piac korábban remélt. Az én személyes mobil előfizetésem költsége ma sokkal alacsonyabb, mint 20 éve volt, pedig korlátlan netet használok.

A fejlődésnek így elsősorban nem is a befektetők, hanem a fogyasztók a nyertesei, akik ma már anélkül bámulhatják az okostelefonuk kijelzőjét egész nap, hogy a költségek miatt aggódniuk kellene. A mentális egészségük miatt talán egy kicsit jobban.

Erről szól még a cikk:

  • Fontos tetőből esett ki az ágazat indexe
  • Hatalmas letörés után enyhe fordulós jel az AT&T grafikonján
  • Másolja régi testvért a Verizon
  • Rossz jel a begyorsuló esés a T-mobile US chartján
  • Úgy tűnik, hogy az eltérő üzleti modell sem menti meg az eséstől az American Tower-t

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés