Portfolio signature

Tombol Amerikában a Jó Élet: száguldanak a ciklikus fogyasztói szektor részvényei

Faluvégi Balázs
Az ősszel elkezdődött hosszú távú trend korrekcióját jelentő piaci árfolyamcsökkenés során voltak erősebb és gyengébb szektorok is. Az előbbiek közé tartoztak például az energiaválság nyerteseinek számító energiarészvények, vagy a magas tőzsdei forgalomból és visszaállt gazdaságból profitáló pénzügyi szolgáltatást nyújtó vállalatok is. Az utóbbiak közé pedig alapanyag kitermelők, vagy ipari cégek kerültek, amelyek sem növekedést, sem érdemi növekedést nem tudtak felmutatni az erős reálgazdaság ellenére. Van azonban egy olyan szektor ahol volt egy kis korrekció és komoly eladások, az utóbbi napokban azonban mégis szárnyalni kezdtek az ide tartozó részvények. Ezek a ciklikus fogyasztói termékeket gyártó vállalatok papírjai, amelyek a konjunktúra idején szoktak igazán jól teljesíteni. Mi áll a piaci mozgás mögött, és mit várhatunk ezektől a részvényektől a következő hónapokban? A kérdésre a technikai elemzés által keressük a választ.

Amikor recesszió van, és az emberek többsége a korábbinál kisebb jövedelemmel kell, hogy beérje, akkor kénytelenek kiadásaikat visszafogni. Vannak olyan termékek és szolgáltatások, amik alapvetőek az életvitel fenntartásához, ezek közé tartoznak az élelmiszerek, a rezsi, a gyógyszerek, és sokszor a hitel törlesztések is. Ilyenkor az olyan költségeket kell lecsökkenteni, vagy elhalasztani, amik nem annyira fontosak, és inkább jelentik a kisebb-nagyobb luxust. Ezért a rossz időszakokban a háztartások gyakran későbbre tolják például az autóvásárlásokat, vagy az új bútorok beszerzését, illetve jövedelmi helyzettől függően egyáltalán nem, illetve ritkábban járnak étterembe, illetve nyaralni.

Ezzel szemben amikor tombol a konjunktúra, a legtöbb család lazábbra veszi a gyeplőt és belecsap a lecsóba wagyu steak-be, lefoglalja a trópusi nyaralást, megveszi a full-extrás autót, felújítja a konyhát, és a legdrágább pezsgővel vagánykodik a medencés bulikon.

Márpedig erre most rengeteg pénz van, és a gazdasági expanzió léte egyelőre még nem kérdés, ezért a tavalyi sokk után a 12%-os bődületesen erős növekedés sem annyira meglepő a fogyasztási kiadások tekintetében.

Erről szól még a cikk:

  • Mi történhet a szektor ETF-ével a kitörés után?
  • Rosszkor fáradt el a Ford piaca, lesz-e újabb áttörés?
  • Mekkora korrekció várható a Home Depot esetén?
  • A nyaralók után a befektetők is visszatértek a Booking Holdings részvényekbe?
  • Mennyire fontos az aktuális támasz a Starbucks-nál?

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2 490 forint. Az éves előfizetés díja 29 845 forint. Ezzel közvetlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések