Amikor recesszió van, és az emberek többsége a korábbinál kisebb jövedelemmel kell, hogy beérje, akkor kénytelenek kiadásaikat visszafogni. Vannak olyan termékek és szolgáltatások, amik alapvetőek az életvitel fenntartásához, ezek közé tartoznak az élelmiszerek, a rezsi, a gyógyszerek, és sokszor a hitel törlesztések is. Ilyenkor az olyan költségeket kell lecsökkenteni, vagy elhalasztani, amik nem annyira fontosak, és inkább jelentik a kisebb-nagyobb luxust. Ezért a rossz időszakokban a háztartások gyakran későbbre tolják például az autóvásárlásokat, vagy az új bútorok beszerzését, illetve jövedelmi helyzettől függően egyáltalán nem, illetve ritkábban járnak étterembe, illetve nyaralni.
Ezzel szemben amikor tombol a konjunktúra, a legtöbb család lazábbra veszi a gyeplőt és belecsap a lecsóba wagyu steak-be, lefoglalja a trópusi nyaralást, megveszi a full-extrás autót, felújítja a konyhát, és a legdrágább pezsgővel vagánykodik a medencés bulikon.
Márpedig erre most rengeteg pénz van, és a gazdasági expanzió léte egyelőre még nem kérdés, ezért a tavalyi sokk után a 12%-os bődületesen erős növekedés sem annyira meglepő a fogyasztási kiadások tekintetében.
Erről szól még a cikk:
- Mi történhet a szektor ETF-ével a kitörés után?
- Rosszkor fáradt el a Ford piaca, lesz-e újabb áttörés?
- Mekkora korrekció várható a Home Depot esetén?
- A nyaralók után a befektetők is visszatértek a Booking Holdings részvényekbe?
- Mennyire fontos az aktuális támasz a Starbucks-nál?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!