Portfolio signature

Elszállt a Tesla - Érdemes még beszállni, vagy egy másik autós céget választani?

A fejlett világban a lakosság jelentős, a feltörekvő országokban pedig a háztartások kedvezőbb helyzetben lévő része szeretne mostanában új autót vásárolni. Ám minden szándék és a kedvező jövedelmi helyzet ellenére az autógyártók számos ok miatt nem képesek rövid időn belül kellő mennyiséget legyártani és szállítani termékeikből. A keresleti piac alapvetően így is kedvez a fundamentumoknak, de a részvénypiac nagyon eltérően reagálja le a helyzetet a különböző vállalatok papírjai esetén, ezért a technikai elemzés szemszögéből vizsgáltuk meg, hogy milyen kilátásaik vannak a legnagyobb cégeknek, részvényeik árfolyamait tekintve.

Továbbra is erősebb a kereslet, mint a kínálat a személygépjárművek piacán. Az eladott mennyiséget most nem az határozza meg, hogy a világ lakossága mennyi új autót szeretne venni és a pénztárca vastagsága, illetve a finanszírozás viszonylagos könnyedsége sem akadály, legalábbis annál az egyre növekvő rétegnél, akinek a jövedelme ezt lehetővé tenné. A probléma a gyártói kapacitásokban, az ellátási láncokban, az alkatrészek elérhetőségében és a nyersanyagok rendelkezésére állásában van.

A távolabbról érkező autók esetén például hónapokra le vannak kötve a tengeri utakra való kapacitások. A chiphiány miatt jó pár autógyár nem tud elegendő járművet legyártani, alkalmanként akár hetekre le is kell állniuk. A magnézium elérhetőségének problémái is komoly gyártási fennakadásokat okoznak. Ráadásul autóipari szakértők szerint ezek a tényezők még jó pár negyedévig velünk fognak maradni. A pandémia kitörése miatt hirtelen vészfékező, majd padlógázzal és csikorgó kerekekkel újrainduló világgazdaság motorjának a kétszeri gyors váltás nem tett jót, és komoly egyensúlytalanságot okozott az ágazatnak.

Átültetnéd az elméletet a gyakorlatba? Érdekel a tőzsde, a kereskedés? Kezd el a gyakorlást! HF Markets demószámla letöltése itt.

Erről szól még a cikk:

  • Meddig szárnyal a Tesla?
  • Mennyire maradt le a trendről a Toyota?
  • Stabil a Daimler kitörése?
  • Mit jelent a relatív erő hiány a General Motors esetén?
  • Miért gyengélkedik a Volkswagen?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés