Portfolio signature

Nagyot bulizott az ünnepek alatt az amerikai részvénypiac, de vajon másnaposan ébred?

Az ünnepi időszak jó része a szinte féktelen emelkedésről szólt az amerikai részvénytőzsdéken, a befektetők örömünnepet ültek és vígan habzsolták a pezsgőt. Ez az évnek az az időszaka, amikor bár mindenki újévi fogadalmakat tesz, valójában senki sem gondol a jövőre, és vígan tivornyázik. Van azonban az az alkoholmennyiség, ami már komoly problémákat okozhat másnap: fejfájást, hányingert, leküzdhetetlen fáradékonyságot, emlékezetkiesést: egy szóval másnaposságot. Ez különösen akkor fordul elő, ha valaki túl sokat vedel túl rövid idő alatt, nem evett eleget, dehidratálja a rengeteg szesz, esetleg keveri az italokat: egy szóval a szervezete nincs felkészülve ekkora mennyiségű alkoholra. A tengerentúli piac részvényeinek viszonylag nagy ünnepek alatti felfutása mögött is gyengének tűnik a belső teljesítmény, és néhány fényesen csillogó index mögött felsejlik egy negatívabb, másnaposság veszélyét rejtő jövőkép. Erre számos, a technikai elemzés eszköztára által alkalmazott indikátor figyelmeztet.
November 18-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni!

Átültetnéd az elméletet a gyakorlatba? Érdekel a tőzsde, a kereskedés? Kezd el a gyakorlást! HF Markets demószámla letöltése itt. (X)

A Másnaposok című film és két folytatása semmiképpen sem sorolható a filmművészet nagy alkotásai közé. A vígjáték poénjai alpáriak és a végsőkig leegyszerűsítettek. A karakterek papírmaséból készültek. A forgatókönyv olyan, mintha 15 éves kamaszok írták volna. Az egész mégis valahogy összeáll és működik a nagyközönség számára, egyetlen okból kifolyólag: a legtöbb ember nagyon is azonosulni tud egy vad buli utáni nap eseményeivel. Ahogyan a fejfájástól és szédüléstől támolyogva a társaság szépen lassan megpróbálja összerakni az előző éjszaka eseményeit, és fetrengve röhög, amikor ráébred, hogy a csapat egy-egy tagja milyen nehezen vagy egyáltalán nem vállalható dolgot művelt a jelentős mértékű alkohol befolyásoltsága alatt.

Ez az élmény nagyon sok ember számára ismerős, ezért tudott felhőtlenül nevetni az egyébként nem túl bonyolult történetű Másnapos filmeken, főleg az elsőn. A három rész összesen több mint 1,4 milliárd dollárt termelt a mozipénztáraknál, és akkor még nem is beszéltünk a TV-s, DVD-s, streaming és egyéb jogdíjakról. Amíg az első, 2009-ben készült rész igazi váratlan kasszasiker volt, és a második globális szinte még ennek a bevételeit és képes volt túlszárnyalni, addigra a harmadik részre a hullám kifulladt, és már csak mérsékelt pénzügyi eredményeket hozott. A kritikusok pedig jócskán le is húzták azt, már amennyiben van bármi értelme is egy ilyen jellegű filmről kritikát is írni.

Erről szól még a cikk:

  • Vezet a nagy kapitalizáció, de kevés a komoly vevő
  • A teljes piac nem tudott új csúcsra futni, érződik a másnaposság
  • A technológia is küzd a trend fenntartásáért, de kis fejfájással még tartja magát
  • Világos lemaradásban a kisebb részvények, itt már régóta nincs igazi buli

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés