Portfolio signature

Lemerülőben a független elektromos autó részvények - van villámtöltő a közelben?

Az elektromos autók terjedése megállíthatatlannak tűnik. Egyes elemzések szerint a globális személyautó eladásoknak több mint 7%-át is ez a szegmens adhatja idén, miközben az éllovasnak számító Norvégiában már az értékesítések 94%-a kívülről tölthető járműveket takar, miközben a tisztán elektromos autók részaránya is meghaladja a 60%-ot. Ráadásul az ellátási láncok akadozása, a chiphiány, az akkumulátorgyártás korlátozott kapacitása is hátráltatja a növekedést. Ennek tükrében még inkább lehengerlőnek tűnik a villanyautók felfutása. Ám a befektetők az utóbbi hetekben, hónapokban nem igazán veszik az ide tartozó részvényeket, sőt: mostanában már inkább az eladói oldal tűnik erősebbnek. Ennek fő oka az, hogy a korábbi várakozások nagyon magasak voltak, főleg azokkal a vállalatokkal kapcsolatban, amelyek trónkövetelő szerepben kizárólag belső égésű motoroktól mentes járműveket gyártanak. A piaci szereplők most úgy viselkednek, mint egy kicsit tapasztalatlan, kezdő villanyautós, akinek most esik le, hogy például a téli hatótáv általában lényegesen kisebb, mint a nyári a legtöbb elektromos jármű esetén, és most kétségbeesetten keresik a legközelebbi villámtöltőt.

Átültetnéd az elméletet a gyakorlatba? Érdekel a tőzsde, a kereskedés? Kezd el a gyakorlást! HF Markets demószámla letöltése itt. (X)

André Kostolány korának egyik legismertebb tőzsdeguruja volt, aki nemcsak ügyes spekulációs húzásairól, hanem szórakoztató stílusáról is ismertté vált, amit számos könyvében ügyesen alkalmazott. Átélte a huszadik század szinte összes történelmi, gazdasági és így tőzsdei eseményét, hiszen 1906-ban született, és kevesebb, mint négy hónapon múlt, hogy megélje az ezredfordulót. Hozzá kötődik az egyik leggyakrabban felidézett hasonlat, amit a tőzsdei árfolyamok mozgására alkalmaznak:

A részvények mozgása olyan, mint egy kutyáé, akit a gazdája éppen egy hosszú pórázon sétáltat. Néha előreszalad, néha lemarad, de időről időre mindig visszatér az emberéhez, aki ebben a hasonlatban a fundamentumok által mutatott értéket reprezentálja.

Erről szól még a cikk:

  • Tesla: van még hatótáv, de a sofőr most óvatos
  • Nio: nem akarják gyorsan cserélni az aksikat
  • Lucid: lehet, hogy nemcsak az autó drága
  • Rivian: menő pick-up után árfolyam drop-off

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés