“Békés” koronavírus?
Az elmúlt néhány évben a legtöbb piaci szereplő figyelme érthető módon elsősorban a világjárványra összpontosult. A koronavírus kitörése után az otthoni munkavégzést, oktatást és úgy anblokk a minőségi időtöltést lehetővé tevő technológiákat kínáló vállalatok kerültek a célkeresztbe (streaming szolgáltatók, Big Tech cégek, e-kereskedelem), később aztán a vakcinák elterjedésével azok a cégek teljesítettek jól, amelyek a gazdasági újranyitásból profitálhattak (autógyártók, nagybankok, légitársaságok, étteremláncok, utazási cégek).
Természetesen vannak a befektetési szcénának olyan ágazatai, amik egyik narratívába sem igazán férnek bele, mégis olyan vállalatok tartoznak ezekhez a szektorokhoz, amelyek méretükből fakadóan meghatározóak lehetnek egy-egy vezető részvényindex teljesítményében is. Tipikusan ilyen, a mögöttünk álló években leginkább "elfeledettnek" titulálható szektor volt a hadiipar.
Hogy kissé kiszorult a pixisből a hadiipar, az többek között tetten érhető a világ legnagyobb hadiipari megrendelőjének, azaz az USA kormányának honvédelmi költekezés-alakulásán az elmúlt pár év távlatában. Ami az Egyesült Államok védelmi költségvetését illeti, első ránézésre látható, hogy 2010 óta a GDP-arányos költekezés erősen visszaszorult - ám még így is messze a legtöbbet költik honvédelemre az amerikaiak nominálisan, 2021-ben például 933,8 milliárd dollárt -, a GDP-arányos mutatót tekintve pedig csak Oroszország, Izrael és Szaúd-Arábia költ többet az amerikaiaknál.
Miről szól még a cikk?
- Sok geopolitikai konfliktust hozott a felszín közelébe a pandémia miatti általános idegesség, 2022-re úgy néz ki, hogy "beérett" a frusztráció.
- Ukrán-orosz helyzet, tajvani feszültség, iráni atomalku: melyik iparágnak kedvez a helyzet? A hadiiparnak.
- Mit érdemes tudni befektetői szempontból a szektorról?
- Kik a legfontosabb szereplők, mivel foglalkoznak?
- Akadnak jó befektetési lehetőségek?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!