“Békés” koronavírus?
Az elmúlt néhány évben a legtöbb piaci szereplő figyelme érthető módon elsősorban a világjárványra összpontosult. A koronavírus kitörése után az otthoni munkavégzést, oktatást és úgy anblokk a minőségi időtöltést lehetővé tevő technológiákat kínáló vállalatok kerültek a célkeresztbe (streaming szolgáltatók, Big Tech cégek, e-kereskedelem), később aztán a vakcinák elterjedésével azok a cégek teljesítettek jól, amelyek a gazdasági újranyitásból profitálhattak (autógyártók, nagybankok, légitársaságok, étteremláncok, utazási cégek).
Természetesen vannak a befektetési szcénának olyan ágazatai, amik egyik narratívába sem igazán férnek bele, mégis olyan vállalatok tartoznak ezekhez a szektorokhoz, amelyek méretükből fakadóan meghatározóak lehetnek egy-egy vezető részvényindex teljesítményében is. Tipikusan ilyen, a mögöttünk álló években leginkább "elfeledettnek" titulálható szektor volt a hadiipar.
Hogy kissé kiszorult a pixisből a hadiipar, az többek között tetten érhető a világ legnagyobb hadiipari megrendelőjének, azaz az USA kormányának honvédelmi költekezés-alakulásán az elmúlt pár év távlatában. Ami az Egyesült Államok védelmi költségvetését illeti, első ránézésre látható, hogy 2010 óta a GDP-arányos költekezés erősen visszaszorult - ám még így is messze a legtöbbet költik honvédelemre az amerikaiak nominálisan, 2021-ben például 933,8 milliárd dollárt -, a GDP-arányos mutatót tekintve pedig csak Oroszország, Izrael és Szaúd-Arábia költ többet az amerikaiaknál.
Miről szól még a cikk?
- Sok geopolitikai konfliktust hozott a felszín közelébe a pandémia miatti általános idegesség, 2022-re úgy néz ki, hogy "beérett" a frusztráció.
- Ukrán-orosz helyzet, tajvani feszültség, iráni atomalku: melyik iparágnak kedvez a helyzet? A hadiiparnak.
- Mit érdemes tudni befektetői szempontból a szektorról?
- Kik a legfontosabb szereplők, mivel foglalkoznak?
- Akadnak jó befektetési lehetőségek?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!