Előfizetői tartalom

Beütött a koronavírus, sosem látott számok az óriáscégeknél

A legjelentősebb kínai technológiai óriáscégek fennállásuk óta a legrosszabb negyedévükön vannak túl, már ami a növekedés ütemét illeti. A világ második legnagyobb gazdaságában ismét erőteljesen felütötte a fejét a koronavírus-járvány, az ország a szigorú zéró-covid politikájának köszönhetően pedig jelentősen lelassult a gazdasági növekedés, ezt alaposan megsínylették az olyan nagyágyúk, mint például az Alibaba, a JD vagy a Tencent. Pontosan hogyan hatottak a sorozatos lezárások az ország gazdaságára és az óriáscégekre, és mire lehet számítani a jövőben? Mit mondanak a guruk, hogyan vélekednek a vállalatokat követő elemzők? Többek között ezeknek a kérdéseknek jártunk utána.

Soha nem volt ilyen rossz negyedévük a kínai óriáscégeknek

Áprilisban, májusban és júniusban Kína legfontosabb technológiai óriáscégei, az Alibaba és a Tencent eddig példátlan dolgot tettek: zsugorodtak. Az év második negyedévében az Alibaba először jelentett éves szinten stagnáló negyedéves bevételnövekedést, egész pontosan az elmúlt három hónap forgalma 0,1 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos negyedévéhez képest. Eközben a Tencent közösségi-médiaóriás rekordméretű forgalomcsökkenésről számolt be, egész pontosan 20 milliárd dollárral, azaz mintegy 3 százalékkal csökkent a bevétel. A JD.com, Kína második legnagyobb e-kereskedelmi vállalata pedig története leglassabb bevételnövekedését könyvelhette el.

A három óriáscég kifejezetten kedvezőtlen negyedéves jelentése már csak azért is kétségbeejtő a kínai befektetők számára, mert

ezek a vállalatok együttesen több mint 760 milliárd dolláros piaci kapitalizációval rendelkeznek.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés