Soha nem volt ilyen rossz negyedévük a kínai óriáscégeknek
Áprilisban, májusban és júniusban Kína legfontosabb technológiai óriáscégei, az Alibaba és a Tencent eddig példátlan dolgot tettek: zsugorodtak. Az év második negyedévében az Alibaba először jelentett éves szinten stagnáló negyedéves bevételnövekedést, egész pontosan az elmúlt három hónap forgalma 0,1 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos negyedévéhez képest. Eközben a Tencent közösségi-médiaóriás rekordméretű forgalomcsökkenésről számolt be, egész pontosan 20 milliárd dollárral, azaz mintegy 3 százalékkal csökkent a bevétel. A JD.com, Kína második legnagyobb e-kereskedelmi vállalata pedig története leglassabb bevételnövekedését könyvelhette el.
A három óriáscég kifejezetten kedvezőtlen negyedéves jelentése már csak azért is kétségbeejtő a kínai befektetők számára, mert
ezek a vállalatok együttesen több mint 760 milliárd dolláros piaci kapitalizációval rendelkeznek.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!