Shell
A Shell a legnagyobb európai olajipari vállalat, a londoni székhelyű vállalat piaci mérete jelenleg 197,7 milliárd dollár. A fontosabb sarokszámok a következőként alakultak az olajvállalatnál a harmadik negyedévben:
- A nettó nyereség 9,5 milliárd dollár volt az idei harmadik negyedévben, a július és szeptember közötti időszakban ezzel több mint kétszeresére nőtt a profit év/év alapon (tavaly 3,2 milliárd dollár volt), a mostani remek eredményhez hozzájárultak a magas olaj- és gázárak. A negyedéves eredmény azonban jócskán elmaradt a harmadik negyedéves csúcsprofittól, akkor a Shell 11,4 milliárd dolláros rekorderedményt ért el, a viszonylagos visszaesés a gyengébb finomítással és gázkereskedelemmel magyarázható.
- A kiigazított EBITDA 21,5 milliárd dollár volt, az idei harmadik negyedéves 23,1 milliárd dollárhoz viszonyítva ez 7 százalékos visszaesést jelent.
- A működési cash flow (CFFO) 12,5 milliárd dollár volt 2022 harmadik negyedévében, míg a szabad cash flow állomány a 2021-es azonos időszak 12,2 milliárd dollárjáról 7,5 milliárd dollárra esett. A társaságnak az adósságállományát azonban sikerült jelentősen csökkentenie a tavalyi év azonos időszakához képest, 57,5 milliárd dollárról 48,3 milliárd dollárra.
- A finomítói árrés bár az egy évvel ezelőtti szinthez képest kedvezőbben alakult,
a második negyedév rekordértékéhez mérten jelentősen beszűkült,
míg a második negyedévben átlagosan 28 dollárt kerestek hordónként, addig most "csak" 15 dollárt (USD/bbl).
A világ legnagyobb cseppfolyósított földgáz-kereskedője 7,2 millió tonna LNG-t termelt a három hónapban, azaz 5 százalékkal kevesebbet, mint az előző negyedévben, főként az ausztráliai Prelude létesítményében zajló sztrájkok miatt. A profitot ugyancsak visszavetette a vállalat legnagyobb üzletágának, a gáz és megújuló energiaforrásoknak a 38 százalékos negyedéves visszaesése, ezt a területet ebben a negyedévben többek között az ellátási nehézségek sújtották a változékony piacokon.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!