Portfolio signature

Már nem csak a szupergazdagok veszik úgy a Ferrarit, mintha nem lenne holnap

Az elmúlt egy évben látott tőzsdei esés után már sok befektetőnek viszket a tenyere és vételi szándékkal lőne a szárazon tartott puskaporból. Viszont a Wall Street-i profik egy része további piaci gyengeségre figyelmeztet, elsősorban a várhatóan hamarosan beköszöntő recesszióra hivatkozva. Ha ezt a forgatókönyvet vesszük, akkor érdemes megnézni az olyan cégeket, amelyeknek valójában nem fog fájni a gazdasági visszaesés. Különösen izgalmas ilyen szempontból a Ferrari, amely egy nagyon ciklikus ágazat szereplője, de láthatóan teljesen más dimenzióban is kezeli a piac a vállalatot, mint a szektortársakat. A Ferrari-részvények kifejezetten drágák - pont mint a vállalat autói - de ez látszólag egyáltalán nem érdekli a befektetőket, továbbra is zsákolják a részvényeket, és több elemző is kifejezetten optimista a vállalat papírjaira.

A sötét ló

Turbulens időszak áll a tőkepiacok mögött, és ugyan sok Wall Street-i elemző számít arra, hogy az esetleges recesszió beköszöntével újabb mélypontok jöhetnek a tőzsdéken, ami után végül megfordulhat a piaci széljárás és újra felfelé vehetik az irányt a tőzsdék, ehhez a ponthoz még nem értünk el. A héten kezdődő gyorsjelentési szezon során a befektetők újabb információkat kapnak arról, hogy a magas infláció, az emelkedő kamatok, és az elszálló költségek mennyire terhelik meg a vállalatok marzsait. A Morgan Stanley stratégája, Mike Wilson például a héten arra figyelmeztetett, hogy az amerikai S&P 500 index több mint 20 százalékot eshet, mivel a befektetők nincsenek felkészülve arra, hogy a profitoknál gyorsabb ütemben növekvő költségek mennyire fogják megterhelni a vállalatok eredményességét.

Ha a fentieket figyelembe vesszük, hamar felmerül a kérdés, hogy mibe lehet egyáltalán befektetni ilyenkor. A legtöbb Wall Street-i elemzésben azt találjuk, hogy az energiaszektor és az egészségügy továbbra is jól teljesíthet, míg az olyan ciklikus szektorokat, mint például az autóipar, érdemes elkerülni. Az autóipar mintapéldája a ciklikusságnak, gazdasági visszaesés esetén ugyanis az autók iránti kereslet jelentősen csökken, miközben a költséginfláció miatt a marzsok beszűkülnek. Jó példa erre például a Tesla, amely a várakozásokat alulmúló értékesítési számokat közölt év elején, és sorozatban jelenti be az árcsökkentéseket, hogy élénkítse a keresletet.

Van azonban egy sötét ló az autóiparon belül, amelyet nem különösebben zavar a válság: a Ferrari. Nem véletlen, hogy a vállalat papírja idén már a Bank of America és a Citigroup elemzőinek az érdeklődését is felkeltette, előbbi ráadásul a „top pick"-jének is választotta a luxusgyártót a 2023-as évre.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés