Tényleg forgalomrobbanást hozott a koronavírus a magyar boltokban – Kiderült, mit vettünk leginkább

Tényleg forgalomrobbanást hozott a koronavírus a magyar boltokban – Kiderült, mit vettünk leginkább

Egy hét alatt 57 milliárd forintos forgalmat regisztráltak a magyar kiskereskedelmi láncok, ez majdnem 50 százalékkal volt magasabb a tavalyi év hasonló időszakánál – állapította meg friss kutatásában a Nielsen. A legnagyobb forgalomnövekedést a háztartási papíráruban tapasztalták, vécépapírból két és félszer annyi fogyott, mint egy éve.

Töltik fel a

Töltik fel a "járványkamrát" a magyarok: veszik a lisztet és a cukrot

25 százalékkal emelkedett a nemzetközi kiskereskedelmi láncok értékbeli forgalma a COVID-19 koronavírus-félelmek hatására 2020. február 24. és március 1. között – tette közzé friss adatösszesítéseit a Nielsen. A kiskereskedelmi láncok adatai alapján leginkább az egészségvédelmet célzó termékeket és a tartós élelmiszereket vásárolták a hazai fogyasztók. Tisztálkodási és higiéniai termékekből 142%-kal, fertőtlenítőszerből 91%-kal több fogyott az adott időszakban az előző év azonos időszakához képest. Az élelmiszerek között tarolt a cukor, a liszt és a száraztészta.

Nyakaljuk a cukros üdítőket

Nyakaljuk a cukros üdítőket

A szénsavas üdítőital, az ásványvíz és a jeges tea együttes éves forgalma a 145 milliárd forintot is eléri - számol be a Világgazdaság a Nielsen piackutató adatairól.

Nagyot ment a magyar kisker

Idén a harmadik negyedévben 5,8 százalékkal bővült az élelmiszer- és a háztartási vegyiáru-kiskereskedelem Magyarországon 2014 július-szeptemberhez viszonyítva - közölte a Nielsen hétfőn az MTI-vel.

Vajon mire költöttünk el fél év alatt 240 milliárdot?

Kereskedelmi márkás élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot mintegy 240 milliárd forintért vásároltak a magyar fogyasztók az idei első félévben, ez 7 százalékkal több, mint tavaly január-június között volt - közölte a Nielsen piackutató vállalat az MTI-vel csütörtökön.

Nem roppant össze a magyar kiskereskedelem a vasárnapi boltzártól

Értékben 3,9, mennyiségben 1,2 százalékkal több árut adtak el a hazai élelmiszerboltok az idei második negyedévben tavaly április-júniushoz viszonyítva; mindkét mutató meghaladja az európai átlagot - közölte európai elemzése eredményét a Nielsen piackutató cég az MTI-vel hétfőn. Vagyis a forgalom tovább növekszik a vasárnapi boltzár ellenére is, de a dinamikája érezhetően lassult.

Nehéz sors vár a nyugdíjasokra a szigetországban

Meglehetősen lehangoló felmérés látott napvilágot Angliában, a Nielsen szerint a válaszadók közel 40%-a nem tervez nyugdíjcélú megtakarítást, miközben ennek a felét láthatjuk a világ más országaiban. Úgy tűnik, hogy a britek a javuló gazdasági kilátásokat most inkább fogyasztásra, semmint megtakarításra használnák fel. Megtakarítást a legtöbben azért halmoznak fel, hogy felkészüljenek a váratlan kiadásokra, felújítást végezzenek a lakásukon, autót vásároljanak vagy éppen egy drágább nyaralást finanszírozzanak - írja a CNBC.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nagy esemény jön a bitcoinnál, most érdemes kriptóba befektetni?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.