autogyartas0413
Gazdaság

Miközben a fél világ a lassulástól retteg, rekord mennyiségű autót gyárthatnak a csehek

Augusztusban visszatért a tavalyi rekordszintre a csehországi autógyártás. Az év első nyolc hónapja alatt 941 758 személyautót gyártott a három autógyár, ami mindössze 173 darabbal kevesebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában - közölte a cseh autógyártók szövetsége pénteken.
Az Ipar 4.0-ás megoldásokat használó üzemek a Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferenciájának kiemelt témája lesznek. Regisztráljon Ön is!

Az első negyedévben 4 százalékkal, az év első felében 1,5 százalékkal elmaradt a cseh autógyárak termelése a tavalyitól. A személygépkocsi export 870 851 darabot tett ki, ami éves szinten 0,4 százalékos növekedés.

A német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda, amely 63 százalékos piaci részesedésével a legnagyobb cseh autógyár 1,1 százalékkal 588 717-re növelte a legyártott kocsik számát.

A kolíni francia-japán TPCA (a Toyota és a PSA vegyesvállalata) 5,4 százalékkal növelte termelését és összesen 148 091 személyautót állított elő. A Nosovicében lévő dél-koreai Hyundai, amely az idén tervszerűen mérsékelte termelését, a január-augusztusi időszakban 204 950 autót gyártott, 6,4 százalékkal kevesebbet, mint egy éve.

Minden probléma ellenére a csehországi autógyártás tartja a tavalyi szintet. A csökkenés mindössze 0,02 százalékos. Bízunk abban, hogy az idei évben minimum annyi kocsit gyártunk, mint a tavalyi rekordévben

- jelentette ki Zdenek Petzl, a szövetség elnöke.

A mostani hír első olvasatra furcsának tűnhet, hiszen folyamatosan arról hallani, hogy a globális autóeladások visszaesése miatt csökkenni fog a legyártott autók száma is az elöttünk álló időszakban. Ezért fontos megemlékezni arról, hogy a magyar iparhoz hasonlóan a cseheket is segítheti, hogy a nagy autógyátók igyekeznek minél hatéonyobban termelni. Erre jó okuk van, hiszen a szigorodó környzetvédelmi előíroknak történő megfelelés, az új technológiákra történő átállás, az egyre erősebb verseny, a magas szinten stabilizálódó nyersanyagárak, a kereskedelmi háborúk és a megállapodás nülküli Brexit rémképe hatalmas nyomást gyakorol a profitabilitásukra. Éppen ezért a költséghatékonyság jegyében arra kényszerülnek, hogy a drágán termelő nyugat-európai üzemeikben visszafogják a termelést és az olcsóbban termelő üzemeikben gyártsanak. Mindez fontos szerepet játszhat abban, hogy Csehországban a globális autópiac lassulása ellenére rekordszint közelében jár a termelés.

shutterstock_785823109
Donald Trump Orban Viktor vamtarifa1500
maci
Frankfurti tőzsde
GettyImages-915743840
Renault
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Délutáni webinárium MA
Praktikus tanácsok online tőzsdézéshez és kockázatkezeléshez.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
Donald Trump Orban Viktor vamtarifa1500