lánchíd rakpart budapest főváros
Gazdaság

Új világ jön a budapesti autósok számára a választás után?

Portfolio
Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők, így az autósok mindennapjait. Többek között csökkenteni tervezi a lakók mobilitási igényét. Összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.

Előző cikkünkben részletesen bemutattuk, hogy mi szerepel az új főpolgármester, Karácsony Gergely választási programjában. 

Városfejlesztés

A közelben elérhető szolgáltatások (boltok, intézmények stb.) és a hatékony közösségi közlekedés hiánya miatt a külső kerületekben és agglomerációs településeken lakók nagyon sokszor autóhasználatra kényszerülnek. Ez az autóforgalom városszerte folyamatos torlódásokat okoz, szennyezi a levegőt és megfojtja a belváros egyébként is sűrűn beépített, zöld nélküli szövetét - állapítja meg az új főpolgármester Budapest mindenkié című programja.

Ezért a politikus célja, hogy a budapestieknek ne kelljen ilyen sokat ingázniuk napról napra. 

Közlekedés

A közlekedés és főleg az autósok helyzete kapcsán Karácsony Gergely programja nem fogalmaz meg erőteljes üzeneteket a jövőre nézve.

Azt is világossá kell tenni, hogy bár nincs hely és nincs szükség Budapesten ennyi autóra, szükség van arra, hogy aki ma autót használ, az a jövőben is legalább ilyen vonzó közlekedési lehetőséget kapjon.

Ennek érdekében azt tervezik, hogy vonzóbbá teszik a közösségi közlekedést. Az egyik ilyen lépés a közlekedési alapjövedelem bevezetése, amivel minden fővárosi maga döntheti el, hogy a támogatást milyen közlekedési módra használja.

Az új főpolgármester azt hirdeti, hogy támogatja a közösségi autózást (jelenleg három ilyen szolgáltató működik Budapesten: GreenGo, Mol Limo, Drive Now).

A dugódíjról társadalmi vitát tervez indítani Karácsony Gergely.

"Stockholm példáját követve az ideiglenes bevezetés után népszavazással döntünk a fennmaradásáról" - teszik hozzá.

Közterek

A budapesti utcákon ma az emberek helyett az autók vannak otthon, nincs hely fáknak, parkoknak, szélesjárdáknak, biciklitámaszoknak vagy padoknak - olvasható a programban.

Azt ígéri a program, hogy általános forgalomcsillapítást és sebességcsökkentést vezetnek be a főutak kivételével a város lakóterületein.

Az is kiolvasható a dokumentumból, hogy egységes parkolási rendszert vezetnének be.

A budapesti Duna-partok felszabadítása

"A Duna belvárosi szakaszán mindkét irányból városi autópályák választják el a várost és az embereket a folyótól. A Duna Budapest legnagyobb kincse, büszkesége és természetes főutcája. Itt az ideje, hogy visszaadjuk a budapestieknek" - hirdeti a program. Ennek keretében:

  • a pesti alsó rakpartot fokozatosan átadják a sétáló, kerékpározó, rollerező emberek számára.
  • budai alsó rakparton szükségszerűen megmarad még az autóforgalom,
  • úszóműveken és a hozzájuk vezető, sűrűn elhelyezett zebrákon ott is le lehet majd jutni a víz közelébe.

Címlapkép: A Jane Haining rakpart a pesti oldalon. Forrás: Shutterstock. 

NYSE, trader, broker, válság
toyota
bankkartya pos terminal nfc mobilfizetes
European parliament building, Brussels, Belgium
Frankfurti tőzsde
forintka191126getty
OTP fiók
Bejelentették a nagy megállapodást az Intesa és az Intrum között
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Értékesítési vezető

Értékesítési vezető

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Szakmai asszisztens

Szakmai asszisztens

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
coronavirus