Portfolio signature

A V-alakú felpattanásra már nincs esély Európában! - Miben bízhat akkor mégis a magyar autóipar?

Megrendeztük a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) közös online szakmai konferenciájának, a Járműipar 2020-nak a harmadik felvonását, amelynek keretében a koronavírus-válság sújtotta hazai járműipar helyzetével, kihívásaival és a jövőjével kapcsolatban nem csak az iparág meghatározó szereplői mondhatták el véleményüket. A legfontosabb témákban sor került közönségszavazásra is, amelynek köszönhetően a résztvevő szakértők is állást foglalhattak.

Az elmúlt hónapokban az egyik legfontosabb téma az volt az európai autóiparban, hogy a szektor milyen alakú visszapattanásra lesz képes a koronavírus-járvány okozta sokk után. Az elemzői konszenzus szerint valahol a „V” és az „U” alak között járunk jelenleg – írtuk korábban. Rózsa Tamás, a Top Tier Consultatnts ügyvezető igazgatója előadásában ehhez nagyon hasonló véleményt fogalmazott meg, mely szerint  mindenkinek érdemes a realitások talaján állnia, a "V-alakú" felpattanásra már nincs esély Európában, ez a hajó elment. 

Sokkal valószínűbb egy olyan forgatókönyv, hogy valahol a „V” és az „U” között leszünk, hiszen az autóvásárlói szokásokra régiónként másképp hat a koronavírus-válság

– mondta.

A legfontosabb megállapítások

  • Az U-alakú visszapattanás tanúi lehetünk majd a magyar autóiparban
  • A költségoptimalizálás erősebb lehet, mint a kockázatmenedzsment
  • Fontos, hogy az állam további támogatásokkal segítse az iparágat
  • A mostani időszak tökéletes arra, hogy a vállalatok fejlesztésekre használják ki

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés