Nem enyhül a nyomás a tengereken
Néhány hete már írtunk arról, hogy súlyos konténerhiány alakult ki a tengereken, ami miatt az árak is elszálltak. A kínai gazdaság gyorsabb magára találásának köszönhetően az üres konténerekből alakult ki hiány, sokszor hetekig kellett várni az üres szállítóeszközökre. Ennek köszönhetően pedig többszörösére emelkedtek a logisztikai költségek.
Az év elején még abban bízhattunk, hogy csak átmeneti lesz a fennakadás, azonban mostanra sem enyhült a hiány a piacon.
Freightos Baltic Index szokásos heti jelentése szerint a Kína és az amerikai nyugati part közti szállítás költsége legutóbb 6 százalékkal emelkedett, így most 218 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőttinél. Az USA keleti partjára irányuló szállítás is további 3%-kal lett drágább egy hét alatt, így most éppen a duplájába kerül, mint 2020 februárjában. Az Európába történő szállítás sem lett olcsóbb az utóbbi időszakban, a legutóbbi 8430 dolláros konténerenkénti ár egy éve még csak 1500 dollár volt, vagyis itt több mint ötszörös az áremelkedés. Ezek a hatások látszanak a cég által összeállított Global Container Index alakulásán is: mint látható, jelentős emelkedést mutat tavaly ősz óta, és bár volt egy kisebb megálló az emelkedésben, korrekció nem jött, sőt, most további drágulást mutatnak a friss adatok.
Mi történik a tengereken?
- Minden konténer érték
- Hirtelen otthonra vásárolunk, de közben készülünk a járvány végére
- Még hónapokig tarthat, mire helyreáll a piac
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!