Portfolio signature

Ennek már sosem lesz vége? Tovább pusztít a drágulás, ami szinte mindenre hatással van

Tavasszal még enyhülésben reménykedtek a piaci szereplők a globális konténerárakkal kapcsolatban, azonban az elmúlt hónapokban még stabilizálódni sem tudtak a jegyzések, szinte töretlen az emelkedés. Az év eleje óta lassan megduplázódott a tengeri szállítás költsége, és egyelőre senki nem látja a folyamat végét. A kínai szállítások ára és időtartama pedig szinte minden termékre hatással van, egyre nő annak esélye, hogy hosszabb távon is együtt kell élnünk a lényegesen magasabb árakkal.

Elszálltak az árak, és csak szállnak, és csak szállnak…

Először az év elején kezdett a magyar sajtó is részletesen foglalkozni a tengeri szállítások megugró árával, mely 2020 közepén indult el. A Freightos Global Container Indexe egészen a világjárvány kitöréséig 2000 dollár körül mozgott, majd a tavalyi év második felében majdnem megduplázódott. Idén tavasszal egyre többen kezdtek arról beszélni, hogy már irreálisak az árak a tengeri szállításban, melyeknek előbb-utóbb csökkenniük kell, azonban egyelőre még a stabilizálódás jeleit sem látjuk.

freightos210712egy
A Freightos Global Container Index alakulása.

A grafikonon látszik, hogy az év elején még 3500 dollár körül álló globális index mostanra 6500 dollárra emelkedett, vagyis

alig fél év kellett az újabb duplázáshoz.

Még mindig tart a fennakadás a tengereken

  • Nem látszik az áremelkedés vége
  • De miért egyre drágább a szállítás?
  • Ez mindenre hatással lesz

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2490 forint. Az éves előfizetés díja 29845 forint. Ezzel közvetlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések