Portfolio signature

Így élnek túl a magyar hotelek - története legnagyobb kihívása előtt a szállodaipar

Az energiaár-szárnyalásból adódó nehézségek már egy jó ideje sújtják a szállodaipart, de most kapcsoltak olyan fokozatba a költségemelkedések, hogy a hazai szállásadók történetük egyik legnagyobb piaci kihívására készülnek. A legnagyobb üzleti feladvány előtt a wellness szállodák vannak, mert ha nem működtetik a szaunáikat, gőzkabinjaikat és medencéiket, akkor joggal tehetik fel a kérdést a vendégek, hogy miért ott foglaljanak szállást. Ha viszont marad minden a régiben, akkor a wellness hotelek nem tudják kitermelni a megugró költségeiket. Nem marad más eszközük a hotelüzemeltetőknek, mint a vendégeket még el nem riasztó mértékű áremelés és az energiakorszerűsítési tervek maradéktalan megvalósítása. Mindezeket pedig úgy kellene menedzselniük, hogy közben a piacon tudjanak maradni. A pár hónapos bezárás egyáltalán nem csodafegyver, mert egy vendégeket nem fogadó hotelt is kell valamilyen mértékben fűteni, takarítani és persze foglalkoztatni a megmaradt személyzetet.

Wellness, vagy nem wellness? – Ez itt a kérdés

Sívó Roland, az AquaWorld Resort létesítményigazgatója a Portfolio megkeresésére azt mondta, hogy esetükben a fürdő üzemeltetése létfontosságú a szálloda szempontjából is. A várakozásokon felüli volt a nyári időszak számukra, de azt már ők is érzékelik, hogy drámaian romlott az energiapiaci helyzet. „A földgázzal szerencsénk van, mert még két évig van rögzített árú szerződésünk, amit még 2021-ben kötöttünk. Ez sem túl olcsó, mert a korábbi időszakhoz képest már így is 2,5-szeres árat fizetünk. A villanyáramnál is 3,5-szeres, már most a tarifánk, viszont csak év végéig van megállapodásunk, és most kell döntenünk arról, hogy felvállaljunk-e egy 10-szeres árat a mostani költségeinkhez képest” – jellemezte a helyzetet Sívó Roland.

Az AquaWorld Resort létesítményigazgatója szerint az energiaárakban már tavaly szeptemberben érződött, hogy komoly gond lesz. Az AquaWorld Resort-nál most még nincsenek nagyon rossz helyzetben, mert rekord árbevételt értek el júliusban és augusztusban. Rengeteg külföldi, leginkább izraeli vendégük volt, de sok cseh, osztrák, román, szerb és szlovák turista is felkereste a Budapest határában elhelyezkedő szállodakomplexumot. A szállás átlagárat jelentősen tudták emelni 2021-hez képest. A fürdő áraiban viszont messze nem volt ekkora drágulás. A fő oka ennek az, hogy itt a vendégek 90 százaléka magyar, ők pedig a jóval magasabb belépőket már nem fizetnék meg. Mindenesetre

az áremelés és a szálloda és a fürdő rekordforgalma is kellett ahhoz, hogy az árbevétel arányában a korábbi 9 százalékról 14 százalékra emelkedjenek „csak” az energiaköltségeik.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés