Portfolio signature

Tegyük rendbe: mekkora (lesz) a járműipar súlya a magyar gazdaságban az akkumulátorgyárakkal?

Az akkumulátorgyártás a következő években óriási mértékben növeli a feldolgozóipar termelési volumenét Magyarországon. Ennek kapcsán elkezdtek napvilágot látni különböző számok, amelyek a járműipar jelenbeli és jövőben várható gazdasági súlyát voltak hivatottak megbecsülni. A probléma csak az, hogy ezek a mutatók rendkívül falsak.

A magyar járműipar súlya a GDP-ben már a 20%-ot közelíti, ez a már most is jelentős, de tovább növekvő jelentőségű akkumulátorgyártással és kapcsolódó beruházásokkal együtt 2030-ra a GDP 30%-ára emelkedhet - mondta Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a múlt héten egy konferencián. Hasonlóképpen érvelt a miniszter három hete egy cikkében. Az Indexen megjelenő írásban így fogalmazott:

"Középtávon a magyar járműipar súlya (az akkumulátor-gyártást is idevéve) a GDP 30 százalékát is elérheti a jelenlegi közel 20 százalékról, ami relatív ipari nagyhatalomként, regionális ipari középhatalomként tüntetné fel az országot."

Ezek a számok azóta pörögnek a médiában, és többféle értelmezést kaptak.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés