Portfolio signature

Tegyük rendbe: mekkora (lesz) a járműipar súlya a magyar gazdaságban az akkumulátorgyárakkal?

Az akkumulátorgyártás a következő években óriási mértékben növeli a feldolgozóipar termelési volumenét Magyarországon. Ennek kapcsán elkezdtek napvilágot látni különböző számok, amelyek a járműipar jelenbeli és jövőben várható gazdasági súlyát voltak hivatottak megbecsülni. A probléma csak az, hogy ezek a mutatók rendkívül falsak.
Milyen környezetben működhet és hogyan teljesíthet a magyar gazdaság a következő másfél évben? Ezt beszéljük meg szakértőkkel, döntéshozókkal a Budapest Economic Forumon!

A magyar járműipar súlya a GDP-ben már a 20%-ot közelíti, ez a már most is jelentős, de tovább növekvő jelentőségű akkumulátorgyártással és kapcsolódó beruházásokkal együtt 2030-ra a GDP 30%-ára emelkedhet - mondta Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a múlt héten egy konferencián. Hasonlóképpen érvelt a miniszter három hete egy cikkében. Az Indexen megjelenő írásban így fogalmazott:

"Középtávon a magyar járműipar súlya (az akkumulátor-gyártást is idevéve) a GDP 30 százalékát is elérheti a jelenlegi közel 20 százalékról, ami relatív ipari nagyhatalomként, regionális ipari középhatalomként tüntetné fel az országot."

Ezek a számok azóta pörögnek a médiában, és többféle értelmezést kaptak.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés