Előfizetői tartalom

A kötelező akciók megbuktak az infláció elleni harcban, fontos tanulságot vonhat le a kormány

Arról is vita van, hogy egyáltalán érdemi árcsökkenést hoztak-e Franciaországban a fakultatívan kötelező kiskereskedelmi akciók, viszont egy eredményt minden fél elismer: a legolcsóbb termékek elérhetőségével segítettek az alacsony jövedelmű háztartások anyagi helyzetén. Magyarország számára intő jelek is látszanak, mivel a francia inflációt nem törte le a rendszer, sok beszállító árat emelt, hogy bevédje magát a későbbi veszteségektől.

Franciaországban a márciusi 5,7%-ról áprilisban 5,9%-ra emelkedett az infláció. Az Európai Unióval harmonizált fogyasztói árindex alapján mért francia inflációs szint 6,9% volt. Az élelmiszer-infláció 15 százalékos volt a márciusi 15,9 százalék után.

Bár az infláció csökkent, de nehéz lenne ezt a kormány által, a kiskereskedelmi cégekkel közösen végrehajtott infláció-ellenes negyedév (anti-inflation trimestre) néven futó, a magyar kötelező akciók mintájául szolgáló programnak tulajdonítani. Bruno Le Maire ugyanis arról állapodott meg, hogy minden termékkörben kell akciós ajánlatokat tenniük a boltoknak, amelynek legalább 10 százalékkal kell olcsóbbnak lennie, mint a második legolcsóbb azonos kategóriájú árucikknek.

Bár ekkora áresés nem látszik az élelmiszereknél - még az alkategóriákban sem -, de összességében a francia kormány sikerként könyvelheti el a kötelező akciózást, csak épp nem az infláció elleni harcban.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés