Előfizetői tartalom

Ez is eljött: veszteséges lett a Penny Market

A Penny-Market Kft. bevétele az élelmiszerinflációval megegyezően emelkedett, ahogy a beszerzett áruk értéke is. Hosszú évek után először azonban nem tudott nyereséget termelni.

A cég árbevétele 404,6 milliárd forint volt 2022-ben, amely 25,8 százalékkal haladja meg az előző évi 321,6 milliárd forintot. A bevétel több mint 98 százalékát maguk a kiskereskedelmi eladások teszik ki.

A kiadások között a legnagyobb tétel - nem meglepő módon - az eladott áruk beszerzési értéke, amely 2022-ben 26,2 százalékkal emelkedett, vagyis nem változott az aránya a forgalomhoz képest: maradt 76 százalék. Ez azért fontos adat, mert megmutatja, hogy az adott cég a magas inflációs környezet okozta fogyasztó "zavarodottságot" kihasználva növelte-e az árrését (realizált-e "extra profitot") vagy sem.

A cégnél a bevétel növekedése megegyezett az élelmiszerek árának növekedésével, amely jelentheti azt, hogy a forgalom volumene nem nőt, de emellett nem zárható ki az sem, hogy a Penny áremelkedése elmaradt az átlagos 26 százaléktól és a növekményben szerepet játszik az is, hogy az emberek több terméket tettek a kosarukba. Az ugyanakkor biztos, hogy a tavalyi és az idei inflációs környezetben egy cég bevételének alakulása sokkal kevesebbet árul el a teljesítményéről, mint a korábbi években.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés