Portfolio signature

Ez is eljött: veszteséges lett a Penny Market

A Penny-Market Kft. bevétele az élelmiszerinflációval megegyezően emelkedett, ahogy a beszerzett áruk értéke is. Hosszú évek után először azonban nem tudott nyereséget termelni.

A cég árbevétele 404,6 milliárd forint volt 2022-ben, amely 25,8 százalékkal haladja meg az előző évi 321,6 milliárd forintot. A bevétel több mint 98 százalékát maguk a kiskereskedelmi eladások teszik ki.

A kiadások között a legnagyobb tétel - nem meglepő módon - az eladott áruk beszerzési értéke, amely 2022-ben 26,2 százalékkal emelkedett, vagyis nem változott az aránya a forgalomhoz képest: maradt 76 százalék. Ez azért fontos adat, mert megmutatja, hogy az adott cég a magas inflációs környezet okozta fogyasztó "zavarodottságot" kihasználva növelte-e az árrését (realizált-e "extra profitot") vagy sem.

A cégnél a bevétel növekedése megegyezett az élelmiszerek árának növekedésével, amely jelentheti azt, hogy a forgalom volumene nem nőt, de emellett nem zárható ki az sem, hogy a Penny áremelkedése elmaradt az átlagos 26 százaléktól és a növekményben szerepet játszik az is, hogy az emberek több terméket tettek a kosarukba. Az ugyanakkor biztos, hogy a tavalyi és az idei inflációs környezetben egy cég bevételének alakulása sokkal kevesebbet árul el a teljesítményéről, mint a korábbi években.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés