Kevesebb turista
„A vendégszám szerencsére csak kisebb mértékben esett vissza, ám a vendégek többsége sokkal jobban megnézi, hogy mire költi a pénzét. A drágább borok helyett az olcsóbbakat választják, három fogás helyett pedig megelégednek kettővel” – így próbálta meg érzékeltetni a jelenlegi piaci folyamatokat Semsei Rudolf, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének alelnökeként is dolgozó étteremvezető. A VakVarjú Éttermek tulajdonos-ügyvezetője szerint Budapesten belül is rendkívül változó a helyzet, mert a külvárosi éttermekbe alig jut el turista. A forgalom visszaesése ezért itt látványosabb.
„Nyáron a teraszos éttermek a többi egységhez képest természetszerűleg előnyben vannak, és nagyobb bevétellel kalkulálhatnak. Mivel épp turistaszezonban járunk, jelentős a külföldi vendégek száma az éttermekben, ám bizonyos nemzetek tagjai eltűntek a piacról. Nincsenek orosz turisták, és a pandémia előtti időkhöz képest kínai vendégből is még mindig kevesebb van” – részletezte a helyzetet Semsei Rudolf.
A rezsi a nagy gond
Mivel sok éttermes vállalkozó év végén, kényszerből belement az 1-2 évre rögzített, fixtarifás, többszörös energiaárakba a szolgáltatójával, ezért a talpon maradás érdekében minden lehetséges marketingfogást élesben tesztelnek a piacon, ami becsábíthatja a vendégeket.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább.
December 1-17. között féláron adunk 2 havi Signature PRO előfizetést!
Használd a KARACSONY2025 kuponkódot a "KUPON BEVÁLTÁSA" mezőben, és élvezd a prémium elemzéseket, hírleveleket, kedvezményes konferenciajegyeket és online klubokat!
Siess, mert a 2 havi akciós előfizetést csak december 17-ig tudod aktiválni, ne maradj le, részletek ITT!
További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!