Kevesebb turista
„A vendégszám szerencsére csak kisebb mértékben esett vissza, ám a vendégek többsége sokkal jobban megnézi, hogy mire költi a pénzét. A drágább borok helyett az olcsóbbakat választják, három fogás helyett pedig megelégednek kettővel” – így próbálta meg érzékeltetni a jelenlegi piaci folyamatokat Semsei Rudolf, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének alelnökeként is dolgozó étteremvezető. A VakVarjú Éttermek tulajdonos-ügyvezetője szerint Budapesten belül is rendkívül változó a helyzet, mert a külvárosi éttermekbe alig jut el turista. A forgalom visszaesése ezért itt látványosabb.
„Nyáron a teraszos éttermek a többi egységhez képest természetszerűleg előnyben vannak, és nagyobb bevétellel kalkulálhatnak. Mivel épp turistaszezonban járunk, jelentős a külföldi vendégek száma az éttermekben, ám bizonyos nemzetek tagjai eltűntek a piacról. Nincsenek orosz turisták, és a pandémia előtti időkhöz képest kínai vendégből is még mindig kevesebb van” – részletezte a helyzetet Semsei Rudolf.
A rezsi a nagy gond
Mivel sok éttermes vállalkozó év végén, kényszerből belement az 1-2 évre rögzített, fixtarifás, többszörös energiaárakba a szolgáltatójával, ezért a talpon maradás érdekében minden lehetséges marketingfogást élesben tesztelnek a piacon, ami becsábíthatja a vendégeket.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!