Az Európai Unió az évtized elején ismét nekifutott annak, hogy csökkentse a halálos áldozatok számát az utakon, mindezt azután, hogy a 2010-2020-as célokat nem tudták teljesíteni. 2010-ben az EU 27 tagállamában 29 682 ember halt meg közlekedési balesetben, ezt sikerült 22 648-ra redukálni 10 év leforgása alatt, amely 23,7 százalék. Eközben a cél 46,4 százalék volt.
Most azt tűzték ki, hogy 2019 és 2030 között 50 százalékkal csökkenjenek a halálos balesetek, pontosabban az áldozatok száma. Az első időszak ígéretesen indult, de ez a koronavírus-járványnak és a közlekedés drasztikus visszaesésének volt köszönhető, nem pedig a közlekedési morál javulásának. 2021-ben már nőttek a számok, majd 2022-ben még tovább.
A közúti halálozás alakulása az EU-ban (fő) | |||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
22 761 | 18 885 | 19 932 | 20 680 |
-17,0% | 5,5% | 3,8% | |
Forrás: ETSC |
Az elmúlt 10 évben, vagyis 2012 és 2022 között az EU-ban 22,1 százalékkal csökkent a baleseti halálozás, és mindössze egy ország, Litvánia tudott jelentős, 60,3 százalékos csökkenést elérni, őt Lengyelország követi 46,9 százalékkal.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!