Előfizetői tartalom

Napra pontosan 7 éve állt le az Uber - Mi áll a Bolt elleni támadás mögött?

Portfolio
Komoly össztűz zúdult a Bolt taxiszolgáltatóra az elmúlt időszakban, először a szabadjelzők miatt támadta meg őket az Országos Taxis Szövetség, ma pedig a taxis szakma - Bolton kívüli része - a számlázási gyakorlatukat kritizálta. Az Uber - napra pontosan 7 évvel ezelőtti - kiűzése után sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mi állhat a mondvacsináltnak tűnő indokok mögött.

A Bolt (korábbi Taxify) teljesen más üzleti modellt követ, mint a többi budapesti taxitársaság. Az észt hátterű vállalatnál dolgozó taxisok jutalékot fizetnek a fuvarok után a Bolt THX Kft-nak, amely alapesetben 25 százalék, de ha valaki többet dolgozik egy adott héten, akkor ennek az aránya csökken.

  • 60 teljesített fuvar után 3 százalékponttal
  • 75 teljesített fuvar után 5 százalékponttal
  • 90 teljesített fuvar után 8 százalékponttal
  • 105 teljesített fuvar után 10 százalékponttal
  • 120 teljesített fuvar után 13 százalékponttal

A többi cég jellemzően egy fix tagdíjat kér a taxisoktól, amelyet akkor is ki kell fizetni, ha az ember kevesebbet dolgozik. Betegség, vagy tartós munkaképtelenség esetén persze adnak kedvezményt, de a Bolt rendszere rugalmasabbnak tűnik.

Bár iparági információk is megerősítik, de alapvetően elég csak nyitott szemmel járni Budapesten, hogy az embere lássa:

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés