A Lidl Magyarország Bt. a 2022. február 28-án végződő pénzügyi évében 973,5 milliárd forint bevételt ért el, amely 30,1 százalékkal magasabb, mint az előző pénzügyi év 748,1 milliárdos adata. Ezt a növekedést azonban érdemes az élelmiszer-inflációhoz viszonyítani, amely a Lidl pénzügyi évében 31,5 százalék volt, vagyis a kiskerláncnál eshetett a termékvolumen, még ha nem is olyan mértékben, mint több vetélytársánál.
A Lidl - és a hasonlóképpen csúsztatott pénzügyi évről adatot közlő Tesco - eredményeinek összevethetőségét a többi kiskereskedelmi lánccal nagyban rontja az a tény, hogy a kiskereskedelem teljesen más képet mutatott 2022 egészében, mint 2022 március eleje és 2023. február vége között. Az idei év elején már óriási mínuszokat lehetett látni a volumenben.
Ehhez hozzátartozik, hogy 2022 második félévétől, ahogy csökkentek a reálbérek, az egész hazai kiskereskedelmi szektorban megindult a lefelé vásárlás, amely sokszor a saját márkás termékek felé való elmozdulást jelentette.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!