Portfolio signature

Látszik, hol foghatta meg a kiadásokat a Lidl, miközben az árrésük csökkent

A nagy élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közül végül a Lidl is leadta jelentését, amely a legnagyobb szereplő Magyarországon előzve a Spart és a Tescót. A diszkont bevétele kevésbé nőtt, mint az élelmiszer-infláció és őket is jelentősen sújtotta az árstop, illetve a szektorális különadó. Ennek ellenére nyereséggel zárták a pénzügyi évüket.

A Lidl Magyarország Bt. a 2022. február 28-án végződő pénzügyi évében 973,5 milliárd forint bevételt ért el, amely 30,1 százalékkal magasabb, mint az előző pénzügyi év 748,1 milliárdos adata. Ezt a növekedést azonban érdemes az élelmiszer-inflációhoz viszonyítani, amely a Lidl pénzügyi évében 31,5 százalék volt, vagyis a kiskerláncnál eshetett a termékvolumen, még ha nem is olyan mértékben, mint több vetélytársánál.

A Lidl - és a hasonlóképpen csúsztatott pénzügyi évről adatot közlő Tesco - eredményeinek összevethetőségét a többi kiskereskedelmi lánccal nagyban rontja az a tény, hogy a kiskereskedelem teljesen más képet mutatott 2022 egészében, mint 2022 március eleje és 2023. február vége között. Az idei év elején már óriási mínuszokat lehetett látni a volumenben.

Ehhez hozzátartozik, hogy 2022 második félévétől, ahogy csökkentek a reálbérek, az egész hazai kiskereskedelmi szektorban megindult a lefelé vásárlás, amely sokszor a saját márkás termékek felé való elmozdulást jelentette.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés