Érkeznek a Z-generáció tagjai a vezető pozíciókba. Kérdés azonban, hogy a vállalati világban szerzett több évtizedes tapasztalat nélkül megvan-e bennük a képesség, hogy megbirkózzanak a rájuk szakadó felelősséggel és rendelkeznek-e azokkal a skillekkel, amelyekkel inkább hozzáadnak majd a csapatok teljesítményéhez, mintsem elvesznek belőle.
Azt már tudjuk, hogy a Z-generációs munkavállalók zöme hajlandó lényegesen többet dolgozni más korcsoportoknál, cserébe kiemelkedően magas fizetést vár el, ragaszkodik a munka-magánélet egyensúlyát és például a környezettudtaos alapelveket figyelmbe vevő értékrendjéhez. Ezen kívül a Covid-éra számos ponton változtatta meg alapjaiban karrierjük alakulását a megszokotthoz képest. Életkorukból fakadóan pedig törvényszerűen mentorálásra szorulnának, amit azonban nemigen kapnak meg. De vajon hogyan és milyen vezetőkké válnak a Z-generációs fiatalok?
Tapasztalat vs lendület
A vállalati vezetésre való alkalmasságot hagyományosan a széleskörű szakmai tapasztalattal és az életkorral hozzák összefüggésbe. Sok év kell ahhoz, hogy felhalmozzuk azt a tudást és szakértelmet, ami képessé tesz mások irányítására, megfelelő orientálására a munkahelyen, a motiválásra és a támogatásra – gondoltuk eddig.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!