Augusztustól él, de már márciusban bejelentette az Orbán Viktor vezette magyar kormány, hogy kötelező akciózásra kötelezi a boltokat, amely mintegy 20 termékkategóriában írja elő a legnagyobb üzletláncoknak, hogy legalább egy terméket akciósan kínáljanak minden héten. A kabinet akkor azt közölte, hogy a lépést francia és görög intézkedések mintájára hozták meg, azonban már akkor látszott, hogy alapvető különbségek vannak a kormányzati programok között.
Franciaországban ugyanis a Bruno Le Maire vezette gazdasági kormányzat nem tette kötelezővé az akciózást, hanem megállapodtak az ország legnagyobb boltláncaival - például a Carrefourral, az Intermarchéval és az Auchannal -, hogy 50 termékkategóriában tartanak majd olcsóbb, akciós árut.
A kritikusok már akkor jelezték, hogy az intézkedésnek érdemi hatása nem lesz a pénzromlás megfékezésében, még ha az inflációellenes negyedév (trimestre anti-inflation) feliratot ki is kell helyeznie a boltoknak: a beszállítók ugyanis azonnal megemelték több árucikk árát. Erre válaszul a nagy boltláncok a sajátmárkás termékeiket kezdték el akciózni.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább.
December 1-17. között féláron adunk 2 havi Signature PRO előfizetést!
Használd a KARACSONY2025 kuponkódot a "KUPON BEVÁLTÁSA" mezőben, és élvezd a prémium elemzéseket, hírleveleket, kedvezményes konferenciajegyeket és online klubokat!
Siess, mert a 2 havi akciós előfizetést csak december 17-ig tudod aktiválni, ne maradj le, részletek ITT!
További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!