Lázár elmondta, az elkövetkező években
a kötöttpályás közlekedés lesz a főszereplő a magyar közlekedéspolitikában.
A következő 10 évben 6500 milliárd forintot költenének vasúti fejlesztésekre, ebből 1500 milliárdot finanszírozna az EU – igaz, ezek a pénzek egyelőre zárolva vannak. A magyar állam 3000 milliárd forintot költene vasútépítésre, 2000 milliárdot pedig járműbeszerzésre. Mindehhez gigantikus pénzbevonás kell, amiről már tárgyalnak a minisztériummal – mondta a miniszter.
A Volánt teljesen beszerveznék a MÁV alá, a buszok feladata az lenne, hogy a vonatra hordják át az embereket. (Megjegyzendő, augusztusban Lázár János tíz vasúti szárnyvonalat záratott be, amelyek helyett most autóbuszok közlekednek.)
A miniszter beszélt a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasútról (GYSEV) is, amelynek 65,5%-a a magyar, 28,3%-a az osztrák állam, 6,3%-a pedig a Strabag tulajdonában van. Miközben Lázár korábban fölvetette, hogy megvásárolná a Strabag tulajdonrészét, a bizottsági meghallgatáson már arról beszélt, hogy
a magyar állam fantáziát lát az osztrák tulajdonrész megvételében.
A miniszter egyébként november elején menesztette a GYSEV vezérigazgató-helyettesét, az ausztriai kirendeltség vezetőjét, Hana Dellemannt. Ausztria ezt elfogadhatatlannak tartja, és jogi lépéseket tervez az ügyben.
Címlapkép forrása: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba