Portfolio signature

Miként lehet elkerülni egy újabb Hableány-katasztrófát? A belvárosból kikerülhetnek a nagy kikötők

A budapesti dunai hajóforgalom a benyomások ellenére még messze nem annyira zsúfolt, mint akár a bécsi vagy a pozsonyi. Ettől függetlenül szakértők szerint jó lenne rendet tenni a kérdésben, főleg azért, mert kisebb-nagyobb „koccanások” most is előfordulnak hajók között. A koronavírus-járvány okozta leállás már rég a múlté: a Budapestre érkező turisták közül sokan kipróbálják a dunai hajózást is. Ennek biztonságosabbá tételéhez olyan fővárosi tervek valósulhatnak meg, amelyek a belvárosban a kikötők számának csökkentésére, míg a külvárosi részeken új kikötők kialakítására vonatkoznak.

Kisebb koccanások időnként történnek most is, nem érzem úgy, hogy teljesen más lenne a vízi közlekedés, vagyis szigorodott volna a 2019-es Hableány-katasztrófa óta

– nyilatkozta a Portfolio megkeresésére Szalma Botond hajóskapitány, a Mahart korábbi vezérigazgatója, a Magyar Hajózási Országos Szövetség (MAHOSZ) volt elnöke, jelenleg az áru- és teherfuvarozással foglalkozó a Plimsoll Zrt. vezére.

Máshová kerülhetnek a kikötők

Elméletileg szigorították a szabályokat a dunai hajózással kapcsolatban a budapesti szakaszon, a szállodahajók azonban ezeket gyakran nem tartják be. Pedig a pozsonyi vagy bécsi Duna-szakaszon is erőteljesebb a személyi hajóforgalom a budapestihez képest, még sincs akkor vita, mint idehaza jelenleg.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés