A turisták mintegy háromnegyede fenntartható utazási célpontot keres a következő egy évre – derül ki a Booking.com nemrég készített felméréséből. A megkérdezettek fele ugyanakkor úgy látja, hogy nincs elegendő ilyen utazási ajánlat. Ennek oka az lehet, hogy tömeges mértékben, pláne üzletileg rendkívül nyereséges módon ma még nehezen értékesíthető a fenntartható turizmus, az energiahatékonyságnak, az ökotudatosságnak ugyanis komoly költségvonzata van.
Zöld trendek az utazásban
A nagyobb turisztikai szolgáltatóknál ugyanakkor megfigyelhető már az a trend, hogy nyitnak a környezetvédelem felé, ami sokszor jól felfogott gazdasági érdekük is – mondta a Portfolio-nak Tarnóczi Barna, a Tensi Holiday értékesítési igazgatója. „Az újabb tengerjáró hajók már LNG-vel működnek, ez pedig lényegesen kevésbé szennyező, mint a korábbi típusokra jellemző dízelolajjal történő meghajtás. A nagyobb légitársaságok újabb repülőgépei pedig egyre környezetbarátabb hajtóművekkel működnek, sokszor zöld üzemanyagot használnak fel, és 30-40%-kal kisebb a fogyasztásuk. Ezek persze csak az első lépések, de azért elmozdult a turisztikai iparág a fenntarthatóság felé”.
Tarnóczi Barna az új zöld trendek kapcsán kiemelte: aki repülővel utazik, az vásárolhat a repülőjegy árán felül úgynevezett carbonfootprint offsetet, amivel vállalja a légitársaság, hogy az abból befolyt összeget környezetvédelmi célra költi. Továbbá turista tengerjáró hajókon már nincsenek műanyag evőeszközök és poharak, mindent üveg- vagy fémedényben, újrahasznosítható anyagokban tálalnak fel.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!