Idén júniusban ismét csökkent a kiskereskedelem volumene Magyarországon az előző hónaphoz képest és ez azt jelenti, hogy a szezonálisan és naptárhatással kiigazított, 2021-es bázishoz képest 0,8 százalékkal alacsonyabban áll a fogyasztás. Ez önmagában nem kirívó, hiszen az európai uniós országokat nézve is 0,2 százalékponttal állnak a szint alatt átlagosan. Magyarország ezzel a számmal ugyan a rosszabbul teljesítő országok között van, de egyáltalán nem sereghajtó.

Csakhogy ez az adat minden országot saját magához mér. Vagyis hiába látjuk azt, hogy nyugat-európai országok még Magyarországnál is lassabban érik el a 2021-es fogyasztási szintjüket, a saját bázisuk jóval a hazai felett áll.
Ennek az eredménye az is, hogy 2023-ban a magyar fogyasztás lett a sereghajtó Európában, még Bulgária is megelőzte. Hogy ez miért történt azt jól mutatja a magyar és a bolgár kiskereskedelem alakulása.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!