Az európaiak nem költenek a boltokban, miközben a kontinens tengerpartjain alig lehet mozdulni a tömegtől – nagyjából így írható le az idei év fogyasztói kiadások szempontjából. Európa gazdasága látványosan szenved, amelynek az ipar ilyen-olyan problémái mellett az az oka, hogy a jelentős idei reálbér-emelkedés ellenlére nem indul be a kontinensen a fogyasztás. Ám miközben a bolti forgalom továbbra is nyomott,
tursztikai célú kiadásokra minden eddiginél többet költötenek a fogyasztók Európában.
A lakosság 2020 és 2022 között a koronavírus-járvány és a reálbér-csökkenés hatásai miatt elhalasztotta utazásait, amit 2023-ban és 2024-ben pótolt be. A vendégéjszakák száma az EU-ban tavaly 2%-kal haladta meg az addigi rekordév 2019 számait. Idén az első hat hónapban 1%-kal volt magasabb, mint 2019-ben, ám a főszezon számai még hiányoznak.
Amire választ kaphat cikkünkben:
- Mennyivel nőnek gyorsabban a turistacélpont országok a többinél?
- Kik részesültek a turizmus felpattanásából?
- Mely országok nevezhetők turistacélpont országnak?
- Miért nőnek gyorsabban ezek az országok?
- A turizmus a kulcsa a versenyképességnek?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!