A Boeing nyugati parti gyáraiban szeptember 13-án mintegy 30 000 gépész kezdte meg a sztrájkot, leállítva többek között a 737 MAX, a 767-es és a 777-es modellek gyártását. A beszállítói lánc most azon aggódik, hogyan tudja megtartani munkavállalóit a következő hetekben. A Boeing a legtöbb dolgozót folyamatos szabadságra küldte, és közölte, hogy a legtöbb alkatrészrendelést befagyasztja.
A Reuters által megkérdezett kilenc beszállító közül öt már megkezdte a dolgozók elbocsátását vagy visszatartja beruházásait. A Pathfinder fedezi az elbocsátott 14 munkavállaló egészségügyi ellátásának költségeit, hogy segítsen megtartani őket a megrendelések újraindulásáig.
A Pathfinder Manufacturing, egy repülőgépipari beszállító, már 14 munkavállalóját küldte el az 54 fős állományából. Dave Trader, a cég vezérigazgatója attól fél, hogy további elbocsátásokra kényszerülhetnek, ha a sztrájk folytatódik. A cég egy olyan projektet működtet, amely új munkavállalókat vonz az iparágba, és szakmunkásokkal együtt képzi őket.
Szeretnénk megtartani őket, ezért megpróbáljuk a lehető legjobban segíteni őket, de ugyanakkor próbálom a vállalatot a felszínen tartani
- nyilatkozta Trader.
A beszállítók közül néhányan már a nagy rivális Airbus felé kacsingatnak, de az átállás nem jelent azonnali megoldást. Az iparági szakértők szerint átlagosan 18 hónapba telik, mire egy új beszállító bekerülhet az Airbus programjaiba.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio