Jönnek az intézkedések az EU-ban
A Mario Draghi-féle uniós versenyképességi jelentés szeptemberi közzététele után több, az elektrifikáció szempontjából jelentős intézkedés várható az EU-ban. Ilyen például az autók szén-dioxid-kibocsátási sztenderdjeinek célzott felülvizsgálata, egy új Tiszta Ipar Terv kidolgozása a versenyképes iparágak és a minőségi munkahelyek érdekében, az uniós elektrifikációs akcióterv megalkotása, vagy az elektromos töltők telepítéseinek felgyorsítása is - derült ki Mezősi András, a REKK tudományos főmunkatársa és Szabó László igazgató közös prezentációjából (Where do we stand in the electrification process in 2024?), amelyet az intézmény vezetője mutatott be.
A világ számos régiójában magasabb az elektrifikációs ráta
- vagyis a villamos energia bruttó végső energiafelhasználáson belüli aránya -, mint az Európai Unióban. Az EU 21,5%-os elektrifikációs rátáját meghaladja az Egyesült Államok 22,1%-os, Ázsia csendes-óceáni részének 25%-os, Kína 27,9%-os, valamint Japán 29,5%-os mutatója is, miközben a villamosenergia-termelés karbonintenzitása (az egységnyi elektromosság előállítása során megvalósuló szén-dioxid-kibocsátás) az Unióban a legkisebb. (A modellek, illetve várakozások szerint a világ gazdaságilag fejlett régióiban az elektrifikációs rátának az 50-60%-os sávba kell emelkednie 2050-ig a karbonsemlegességi cél eléréséhez.)
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!