Portfolio signature

Hiába az ígéretek, újra a járvány előtti szinten szennyez a légi közlekedés

Bár a koronavírus-járvány elején az óriási forgalomesést átélő, Európából járatokat indító légitársaságok elkötelezettségüket hangoztatták tevékenységük fenntarthatóbbá tétele iránt, egy új jelentés szerint erre eddig nem került sor. Ebben annak is lehet szerepe, hogy az ágazat annak ellenére mentességet élvez az üzemanyagadó alól, hogy jelentős mértékben hozzájárul a klímaváltozás fő felelősének tartott károsanyag-kibocsátásokhoz. A megoldást a kerozin megadóztatása és a kibocsátáskereskedelmi rendszer kiterjesztése jelentheti.

Az európai légi közlekedés és üvegházgáz-kibocsátása mostanra szinte teljesen visszatért a koronavírus-járvány előtti szintre

- derül ki a Transport & Environment európai közlekedési és környezetvédelmi szövetség elemzéséből. 2024-ben több, mint 8,4 millió járat indult európai repülőterekről, és összesen 187,6 millió tonna szén-dioxidot bocsátottak ki. Ezzel együtt a járatszám 5%-kal, a CO2-emisszió pedig 8%-kal nőtt 2023-hoz képest, ezzel a pandémia előtti 2019-es értékek 96%-át, illetve 98%-át tették ki.

Az Európán belüli járatok kibocsátása (az országon belüli repüléseket nem számítva) már túl is lépte 6%-kal a 2019-es szintet, és ez hamarosan várhatóan az Európán kívüli járatok esetében is bekövetkezik.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés