Egyre több sofőr panaszkodik arra, hogy a budapesti taxispiacot ma súlyos visszaélések és feszült versenyhelyzet jellemzik, amelyek mind a sofőrök, mind az utasok biztonságát és érdekeit veszélyeztetik. Egyre nagyobb teret nyernek a „dobós cégek”, amelyek papíron minimális munkaidőre jelentik be sofőrjeiket, miközben napi 10–12 órát dolgoztatják őket, és így az adózási és járulék szabályok kijátszásával milliárdos költségvetési kiesést okoznak. A sofőrök sokszor az ígért jövedelem töredékét vihetik csak haza, miközben magas bérleti díjakkal, jutalékokkal és kifizetetlen adóterhekkel szembesülnek. A helyzet következményeként egyre több a képzetlen, gyakran érvényes engedély nélküli taxis, ami az utasok biztonságára is kockázatot jelent. Egyre többen szorgalmazzák, hogy szigorítsák a szabályozást, a hatóságok valódi vizsgálatokat folytassanak és fehérítsék tovább a piacot.
A budapesti taxispiac az elmúlt években olyan változásokon ment keresztül, amelyek a korábbinál jóval nagyobb bizonytalanságot és feszültséget okoznak a szektor szereplői között. A fővárosban egyre meghatározóbb szerepet játszanak a köznyelvben „dobós cégeknek” nevezett vállalkozások, amelyek működésével kapcsolatban több szakmai szervezet és a magánvállalkozók...
Kedves Olvasónk!
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Az előfizetés a következőket tartalmazza:
Portfolio.hu teljes cikkarchívum
Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái