Ipar vs. szolgáltatások
Donald Trump második elnöki ciklusának kezdete óta folyamatosan a vámháború uralja a külkereskedelemmel és a globális értékláncokkal kapcsolatos közbeszédet, szakmai elemzések egész sora jelenik meg naponta a témában. Érdekesség azonban, hogy a vámok kapcsán mindig valamilyen termékek kerülnek megnevezésre: járművek, chipek, ruházati termékek stb. Ha az Egyesült Amerikai Államok (USA) külkereskedelmét nézzük, akkor valóban egy jelentős deficitet halmoznak fel évről évre. Viszont a szolgáltatások esetén ellentétes kép látható, sokkal több szolgáltatást értékesítenek az amerikaiak a külföldi szereplők számára, mint amennyit vásárolnak tőlük (erről részletesen itt írtam).
Ez egyben arra is rávilágít, hogy az USA manapság elsődlegesen a szolgáltatások előállításában rendelkezik versenyelőnnyel a globális piacon, szemben a feldolgozóipari termékekkel.
A gazdasági fejlődés szempontjából ez baj?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább.
December 1-17. között féláron adunk 2 havi Signature PRO előfizetést!
Használd a KARACSONY2025 kuponkódot a "KUPON BEVÁLTÁSA" mezőben, és élvezd a prémium elemzéseket, hírleveleket, kedvezményes konferenciajegyeket és online klubokat!
Siess, mert a 2 havi akciós előfizetést csak december 17-ig tudod aktiválni, ne maradj le, részletek ITT!
További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!
