Ipar vs. szolgáltatások
Donald Trump második elnöki ciklusának kezdete óta folyamatosan a vámháború uralja a külkereskedelemmel és a globális értékláncokkal kapcsolatos közbeszédet, szakmai elemzések egész sora jelenik meg naponta a témában. Érdekesség azonban, hogy a vámok kapcsán mindig valamilyen termékek kerülnek megnevezésre: járművek, chipek, ruházati termékek stb. Ha az Egyesült Amerikai Államok (USA) külkereskedelmét nézzük, akkor valóban egy jelentős deficitet halmoznak fel évről évre. Viszont a szolgáltatások esetén ellentétes kép látható, sokkal több szolgáltatást értékesítenek az amerikaiak a külföldi szereplők számára, mint amennyit vásárolnak tőlük (erről részletesen itt írtam).
Ez egyben arra is rávilágít, hogy az USA manapság elsődlegesen a szolgáltatások előállításában rendelkezik versenyelőnnyel a globális piacon, szemben a feldolgozóipari termékekkel.
A gazdasági fejlődés szempontjából ez baj?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!