Hatalmas lehetőség
A világkereskedelem nagy része a tengereken bonyolódik. Különösen jelentős a forgalom a globális feldolgozóipar központjává vált Kína és Európa, illetve az Egyesült Államok között. A kereskedelem ugyan virágzó üzlet, de a menetidő - ezáltal a szállítási költségek – lefaragása képes tovább növelni a nyereségességet, és javítani a kapacitások kihasználtságán.
Az Isztambul-híd nevű kínai kereskedelmi hajó, amely először használta az új északkeleti átjárót, a kínai Ningpóból indulva októberben hajózott be az angliai Felixstowe kikötőjébe a hírről a Hszinhua hírügynökség nyomán beszámoló The Observer szerint. A konténerszállító részben az úgynevezett északi tengeri hajózási útvonalat (NSR) követte, amely Oroszország északi sarkvidéki partvidékén húzódik a Barents-tengertől a Bering-szorosig.
A XV. század vége és a XVII. század eleje között több felfedező sikertelenül próbált módot találni arra, hogy az északkeleti átjárón keresztül Oroszországba hajózzon. Ez csak a modern jégtörő hajókkal vált lehetővé, Oroszország pedig nukleáris meghajtású jégtörőkből álló flottát is fenntart.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!