Peking a 21. században hatalmas infrastrukturális fejlődésen ment keresztül, számtalan vasútvonal és autópálya létesült az országban, hogy csak a legnagyobb projektekről ejtsünk szót (emellett természetesen még hosszan lehetne sorolni a különböző fejlesztéseket, de ez most nem tartozik a cikk témájához). Kiemelkedő volt ezen belül a vasúti, különösen a gyorsvasúti fejlődés, ennek világszinten is az élvonalában járt Kína. Ezt érzékelték a vezetők is, akik elkezdték a megszerzett tudást és technológiát exportálni a BRI-on keresztül.
Ezzel együtt megszületett a „nagysebességű vasút” diplomácia, amely egy újabb befolyásnövelési eszköz lett a ping-pong, a panda, vagy akár az energiát követően a kínai vezetés kezében.
Ennek az okai világosak voltak: a kötöttpályás közlekedés felhasználásával javítani lehet az összeköttetést az országok között, valamint gyorsítani az áruszállítást is elősegíti. Az útvonalak sokasága egy hálózattá épül össze, így a variációs lehetőségek is növekednek. Peking azt is szem előtt tartotta, hogy igyekezett a már meglévő hálózatokba integrálódni, valamint a helyi terveket támogatni. Ezzel egyrészt megkönnyítette a saját dolgát, hiszen gyorsabban tudja elfogadtatni az elképzeléseit, valamint a saját befolyását is képes növelni.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!