Előfizetői tartalom

Busás haszonnal kecsegtet, ha így használod az elektromos autód

Miközben az európai autóipar példátlan kihívásokkal néz szembe elsősorban az elektromos autózás terjedésének Kína által hajtott trendje miatt, az elektrifikációt és a megújulók térnyerését pedig a hálózati szűk keresztmetszetek (is) lassítják, az autógyártók és a hálózati társaságok azért időről időre előállnak az európai versenyképességet is fokozó újdonságokkal is. Ezt tette a BMW és az E.On is, amikor piacra dobták az elektromos járművek akkumulátorából a hálózatra való visszatáplálást (vehicle-to-grid, V2G) Németországban elsőként lehetővé tevő úttörő megoldásukat. Azok az ügyfelek, akik villanyautójuk akkumulátorát a fali töltőn keresztül a hálózat rendelkezésére bocsátják, akár 720 eurós éves bónuszban is részesülhetnek, ezen felül kompenzációt kapnak a hálózatba visszatáplált energiáért is. Az elsősorban a magas időjárásfüggő áramtermelési arányok mellett hasznos V2G hamarosan Magyarországon is megjelenhet.

Az E.ON és a BMW három évvel ezelőtt kezdte el a kétirányú töltési megoldás tesztelését háztartások bevonásával, és a szeptemberi müncheni autóshow-n (IAA MOBILITY 2025) már mint Németország első kereskedelmi forgalomban kapható V2G megoldásaként mutatták be közös fejlesztésüket - számolt be a pv magazine. Az új megoldás alkalmazásával az autógyártó elektromos...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés